طرز تهیه رولت بلک فارست خوشمزه و مجلسی به روشی ساده

طرز تهیه رولت بلک فارست

 

رولت جنگل سیاه یکی از شیرینی های خوشمزه آلمانی می باشد در واقع نام این شیرینی از رشته کوه های جنگل سیاه در جنوب غربی آلمان گرفته شده است. به عقیده ی عده ای این نام از مشروبات الکی مخصوص این منطقه گرفته شده است که از تقطیر گیلاس های ترش است. رولت بلک فارست از خامه و گیلاس و بعضا با آلبالو تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مناسب مهمانی و تولدها می باشد شما می توانید برای تزئین از خامه قنادی و یا مانند عکس از شکلات های خرد شده استفاده کنید برخی از مورخان غذا اعتقاد دارند رولت بلک فارست به دلیل لباس سنتی مردم آن منطقه الهام گرفته است اما شخصی به نام یوزف کلر در سال ۱۹۸۱ ادعا دارد رسپی رولت بلک فارست را به شکل امروزی درآورده است اما این ادعا هرگز به ثبت نرسیده است. امروز در پارسی دی رولت بلک فارست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
پودر قند۸۵ گرم
آرد بدون گلوتن۴۰ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
ماست۱ ق غذا خوری
شکلات تلخ۲۵ گرم
گیلاس۱ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری
خامه قنادیبه مقدار لازم

طرز تهیه رولت بلک فارست

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس یک ظرف مستطیل به اندازه ۲۳*۳۳ انتخاب کنید و کف قالب را کاغذ روغنی انداخته و کمی چرب کنید بهتر است برای سهولت در کار کمی کاغذ روغنی ها را از قالب بیرون بیاورید تا مانند دسته در هنگام درآوردن رولت به شما کمک کند.

مرحله دوم : جداسازی زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده تخم ها اصلا نباید ذره ای زرده داخلش باشد سپس با همزن تمیز شروع به همزدن کنید تا کف کند آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا سفیده مانند خامه قنادی فرم بگیرید و به مرحله سافت پیک برسد (یعنی مانند نوک همزن مانند قله نرم شود).

مرحله سوم : هم زدن زرده تخم مرغ

زرده ها را به همراه وانیل و پودر قند داخل ظرف ریخته و با همزن بزنید تا زرده ها کرم رنگ شوند سپس آرد و پور کاکائو و ماست را به زرده اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس سفیده را اضافه کنید و هم بزنید می توانید برای هم زدن از همزن با سرعت متوسط استفاده کنید چون پف کردن در رولت ها مهم نیستند و عیب ندارد پف مواد از بین برود.

مرحله چهارم : پخت رولت بلک فارست

مواد رولت را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا پخته شود مهم ترین نکته رولت همین پخت آن می باشد نباید بیش از اندازه بپزید زیرا خشک می شود و نمی توانید رول کنید.

مرحله پنجم : پیچیدن رولت بلک فارست

قبل از اینکه رولت را از قالب خارج کنید یک پارچه تمیز انداخته و روی آن پودر قند بپاشید سپس رولت را از قالب خارج کنید و روی پودر قند قرار دهید سپس شکلات را رنده کنید و روی رولت بریزید و با کمک پارچه شروع به رول کردن کنید و برای نیم ساعت اجازه دهید داخل پارچه بماند تا حالت رول شدن را به خود بگیرد.

مرحله ششم : تزئین و افزودن خامه قنادی

خامه قنادی را به همزن برقی خوب بزنید تا فرم بگیرد. نان رولت بلک فارست را باز کنید و روی شکلات های نرم شده خامه قنادی بمالید و گیلاس های را که از قبل مغز آن را خارج کردید و از وسط نصف کردید روی رولت قرار دهید و دوباره رول کنید سپس روی رولت را به دلخواه با خامه قنادی و شکلات و گیلاس تزئین کنید و اجازه دهید رولت برای ۱ ساعت داخل یخچال باشد سپس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رولت بلک فارست

  1. اگر دوست دارید می توانید از شکلات شیرین استفاده کنید.
  2. برای اینکه سفیده خوب فرم بگیرد باید سر همزن را بشورید و برای ۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
  3. نگران پودر قندی که رولت را باهاش می پیچانید نباشید زیرا جذب می شود.
  4. برای تزئین می توانید کمی شکلات آب کنید و روی رولت بلک فارست را تزئین کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه