طرز تهیه کوکی ماچا رژیمی و مقوی با کره و شکلات چیپسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی ماچا

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است. کوکی ماچا با پودر ماچا تهیه می شود. پودر ماچا در واقع یک نوع چای سبز پودری می باشد که برای در بین کشور های آسیایی بسیار مشهور بوده. این کوکی بسیار سالم و رژیمی است و کسانی که تحت رژیم لاغری هستند می توانند این کوکی را در برنامه غذایی خود جای دهند. اما اصالت پودر ماچا به چین بر می گردد. اما ماچا یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است که سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و خواص ضد سرطانی دارد. اما رنگ این ماچا سبز رنگ است آن هم به خاطر این است که در سایه خشک شده و به این رنگ در آمده است. در تهیه این کوکی از ماده ساده و قابل دسترس استفاده شده که می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی ماچا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۲ پیمانه
جوش شیرین۱ ق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
پودر ماچا۲ ق سوپ خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری
کره۱ پیمانه
شکر دانه ریز۳/۴ پیمانه
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکلات چیپسی سفید یا شکلاتیشکلات چیپسی سفید یا شکلاتی۱ پیمانه

طرز تهیه کوکی ماچا رژیمی با کره و شکلات چیپسی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد کوکی را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. فر را با دمای ۱۸۰ در جه روشن کنید تا گرم شود. آرد و نمک و جوش شیرین و پودر ماچا را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی کره

در ادامه کره را داخل یک شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره شروع به ذوب شدن کند و رنگ آن قهوه ای شود (کره باید کف کند و جدا شدن کره و دوغ کند) سپس آن را به ظرف دیگر انتقال دهید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: هم زدن مواد

کره خنک شده را داخل یک کاسه ریخته و شکر را اضافه کنید و با همزن برقی مواد را خوب هم بزنید تا یکدست و کرمی رنگ شوند. سپس دانه دانه تخم مرغ ها را اضافه کنید و با تخم مرغ آخر وانیل را نیز افروده و برای ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد پفکی و روشن شود.

مرحله چهارم: تهیه کوکی ماچا

در ادامه مخلوط آرد را اضافه کیند و با لیسک مواد را هم بزنید تا مخلوط سبز رنگی بدست بیاید. در انتها شکلات چیپسی را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. مایه کوکی ما آماده شده است.

مرحله پنجم: پخت کوکی

در ادامه داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته و با اسکوپ یا کمک دو قاشق مواد کوکی را روی سینی فر قرار دهید. سپس سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۱ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کوکی پحته و پف کند. بعد از پخت سینی را از فر خارج کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس از روی کاغذ جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی ماچا با شکلات چیپسی و کره

  1. نباید بعد از افزودن آرد مواد را خیلی هم بزنید تا به روغن بی افتد.
  2. افزودن شکلات چیپسی دلخواه و قابل حذف است.
  3. می توانید از ماگارین بحای کره استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه