طرز تهیه مافین با شکلات چیپسی عالی و ساده و سریع در فر و سرخ کن

طرز تهیه مافین با شکلات چیپسی

 

مافین ها همانند کاپ کیک ها بسیار محبوب و خوشمزه هستند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف با مغز شکلات یا میوه های دیگر تهیه کنید. مافین ها را می توانید در فر یا سولاردم یا سرخ کن ها نیز تهیه کنید. مافین با شکلات چیپسی طعم بسیار هم پسند و ساده ی دارد و برای مهمانی و عصرانه یکی از بهترین گزینه ها می باشد و شما می توانید با چند قلم مواد در دسترس این مافین را در خانه تهیه کنید. مقدار مواد گفته شده به شما ۵ عدد مافین می دهد که برای این که تعداد بیشتری داشته باشید می توانید در ۲ یا ۳ برابر کنید تا تعداد بیشتری تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مافین با شکلات چیپسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
شکر۱/۴ لیوان
شیر۱/۴ لیوان
روغن مایع۱/۴ لیوان
آرد۵ ق سوپ خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری سر خالی
وانیل۱/۳ ق چای خوری
شکلات چیپسیبه مقدار دلخواه

طرز تهیه مافین با شکلات چیپسی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود و بعد به کمک یک پیمانه شیرینی پزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. اگر می خواهید داخل سرخ کن یا همان ایرفرایر این مافین را تهیه کنید باید ۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ گرم کنید و یا اگر می خواهید داخل فر تهیه کنید باید برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ گرم کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید تا مواد کشدار و کمی کرم رنگ شود و حتما دور گیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود، در ادامه شیر و روغن مایع را به ترتیب اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه مافین با شکلات چیپسی

در ادامه باید آرد و بیکنگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کند تا سبک شود و بعد به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد مخلوط شود، حالا باید قالب های مافین مقوایی را که دیگر نیاز به قالب مافین های چندتایی یا کپسول های کاغذی است را داخل سینی فر یا سرخ کن خود قرار دهید و ۱//۳ از حجم آن را با مایه مافین پر کنید.

مرحله چهارم: تهیه مافین با شکلات چیپسی

در ادامه باید از شکلات چیپسی روی مافین ها بپاشید کیک ها را داخل سرخ کن قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ زمان دهید تا مافین پخته شود و برای پخت در فر نیز با دمای ۱۷۰ درجه برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه زمان دهید تا مافین پف کند و پخته شود، نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت مافین با شکلات چیپسی

  1. در ۱۵ دقیقه ابتدای پخت اصلا نباید درب فر یا سرخکن را باز کنید.
  2. برای پخت در فر برقی یا سولاردم نیز دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. بیش از اندازه مواد را داخل قالب نریزید زیرا هنگام پخت از ظرف بیرون می ریزد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه