طرز تهیه حلوا انبه لطیف و کرمی با شیر مناسب ماسوره

طرز تهیه حلوا انبه

 

حلوا ها انواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید این بار با طعم انبه قرار است این حلوا را تهیه کنید. انبه یکی از میوه های خوشمزه تابستانی می باشد که شما می توانید این بار با این میوه خوشمزه و خوش طعم یک حلوای خوشرنگ تهیه کنید و برای مراسمات مختلف این حلوای انبه به راحتی ماسوره بزنید و بهتر است حتما یک بار امتحان کنید. شما می توانید برای تزیین کردن حلوا از ماسوره و قیف یا انواع شابلون های مختلف استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا انبه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد گندم

 

مواد لازم

پوره انبه۱ لیوان
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان سرخالی
آرد۱ لیوان
روغن مایع۱/۴ لیوان
کره۱ ق غذا خوری
گلاب۱/۵ لیوان
زعفران و پودر هلاز هر کدام ۱/۲ ق چای خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی ساده با آرد سفید

 

طرز تهیه حلوا انبه

مرحله اول: پوره کردن انبه

ابتدا باید انبه را پوره کنید برای این کار انبه را بشورید و پوست بگیرید یا بدون پوست گرفتن از وسط نصف کنید و هسته را خارج کنید و با کمک قاشق انبه را خالی کنید و داخل غذاساز یا گوشتکوب برقی بزنید تا انبه له و پوره شود.

مرحله دوم: تهیه شربت

شکر و شیر را روی حرارت قرار دهید تا شیر داغ و شکر حل شود و بعد زعفران، هل و گلاب را اضافه کنید و صبر کنید تا شکر حل شود و بعد از روی حرارت بردارید و بعد از خنک شدن پوره انبه را اضافه کنید و اگر زمان ندارید می توانید همان طور که داغ است پوره انبه را اضافه کنید و با گوشتکوب برقی در حد میکس شدن بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تفت دادن آرد

در ادامه باید آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم شروع به تفت دادن آرد کنید تا کمی تغییر رنگ دهد، این مرحله ممکن است ۱۰ دقیقه طول بکشد و بعد یک بار دیگر آرد را الک کنید به تابه اضافه کنید و روغن و کره را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه دیگر آرد را داخل روغن سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوای انبه

در ادامه باید شهد خنک شده را روی آرد بریزید و سریع هم بزنید تا حلوا سریع شروع به جمع شدن کند و اگر احیانا گلوله ای داخل حلوا بود با پشت قاشق باز کنید و بعد حلوا را داخل دیس بریزید و نیمی را نگه دارید و داخل قیف بریزید و با ماسوره m روی حلوا شکل بزنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد

 

فوت و فن های دستور پخت حلوا انبه

  1. بافت این حلوا کمی چسبنده اس برای همین موقع تزئین باید قاشق رو چرب کنید و حلوا را داخل ظرف سرو صاف کنید.
  2. زعفران را با کمی یخ بگذارید تا دم بکشد و خوشرنگ شود.
  3. روغن را کم کم باید اضافه کنید شاید کمتر روغن لازم باشد.
  4. استفاده همزمان کره و روغن باعث نرم تر شدن آن می شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا عربی با شیر خشک

از
1
دیدگاه