طرز تهیه خورش کنجد با مرغ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش کنجد

 

یکی از خورشت های بسیار خوشمزه ایرانی است که به همراه پلو طعم و مزه بسیار خوبی دارد و از کنجد بو داده یا تست شده در تهیه آن استفاده می شود. خورشت کنجد را می توانید مانند بیشتر خورش های ایرانی هم با مرغ و هم گوشت و حتی گوشت قلقلی تهیه کنید و یک غذای جدید به لیست غذاهای هفتگی خود اضافه کنید. دانه های کنجد شاید خیلی کوچک باشد ولی خواص زیادی دارد دانه کنجد از گیاه گرفته می شود و یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در سراسر دنیا می باشد شاید به نظر برسد محتوای چربی دارد ولی تا حد زیادی این چربی سالم و طبیعی است. امروز در پارسی دی خورش کنجد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کنجد۲ پیمانه
سینه یا ران مرغ۲ عدد
شکر۲ ق غذا خوری
پیاز۲ عدد
رب انار۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش کنجد با مرغ مجلسی

مرحله اول: تفت دادن کنجد

ابتدا باید کنجد ها را تست کنیم برای این کار کنجد خام را داخل تابه بریزید روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا کنجد ها تست شوند و از خامی خارج شوند سپس داخل آسیاب ریخته و بگذارید تا کاملا میکس شود.

مرحله دوم: آبپز کردن مرغ

در ادامه مرغ ها را به همراه ۱ پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه قرار دهید و روی مرغ ها آب ریخته و بگذارید تا مرغ ها نیم پز شوند سپس از آب مرغ خارج کنید و داحل روغن داغ سرخ کنید.

مرحله سوم: تفت داده پیاز و کنجد

پیاز دیگر را رنده ریز بزنید و داخل قابلمه ریخته و با کمی روغن تفت دهید سپس به آن فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید در ادامه کنجد میکس شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم: پخت خورش کنجد

۲ لیوان آب سرد به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا به جوش بیاد و بعد تکه های مرغ سرخ شده را داخل قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا کم کم کنجد روغن پس دهد و بعد در ادامه شکر و رب انار و کمی نمک به خورشت اضافه کنید و براساس ذائقه خود میزان شکر و ترشی آن را تنظیم کنید بعد از غلیظ شدن آن را از روی حرارت برداشته و با برنج سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش کنجد با مرغ

  1. میزان شکر و رب انار را می توانید کم و زیاد کنید.
  2. پخت این خورشت دقیقا مانند فسنجان است ولی به دلیل استفاده از کنجد بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  3. می توانید از تکه گوشت خورشتی نیز در تهیه این غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خورش کنجد با مرغ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله
4.3 (86.67%) 3 votes