طرز تهیه گلت توت فرنگی فرانسوی ساده، خوشمزه و مجلسی در فر

 طرز تهیه گلت توت فرنگی

 

یکی از خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی می باشد که از خانواده پای و تارت هستند که دقیقا یک لایه خمیر کره ای دارند و وسط خمیر از یک فیلینگ میوه ای تهیه می شود مانند میوه های فصل پر می شود و لبه های خمیر را تا زده و روی مواد می آورند و بعد از پخت مواد میانی کاراملی و خمیر ترد و خوشمزه ای خواهید داشت که یک دسر فوق العاده جذاب برای مهمانی و دورهمی ها می باشد یکی از مهم ترین نکته ها و مزیت های تهیه گلت استفاده نکردن از قالب مخصوص تارت یا پای است که شما به دلخواه می توانید در هر سایزی این گلت را تهیه کنید. خمیر گلت کم شیرین تر و کم کالری تر و در ایتالیا به آن کروستاتا نیز گفته می شود. امروز در پارسی دی گلت توت فرنگی در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره گیاهی یا حیوانی۱۵۰ گرم
آرد۲ پیمانه
پودر قند۱ ق غذا خوری
آب یخ۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای مواد میانی

توت فرنگی۴۰۰ گرم
شکر۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای رومال

زرده تخم مرغ۱ عدد
پرک بادامبه مقدار لازم
شیر۱ ق چای خوری

طرز تهیه گلت توت فرنگی فرانسوی مجلسی

مرحله اول: تهیه خمیر گلت

ابتدا برای تهیه این شیرینی خوشمزه باید گلت را آماده کنید. آرد و به همراه پودر قند داخل کاسه ریخته و هم بزنید سپس کره سرد یخچالی را خرد کنید و داخل آرد بریزید و برای مخلوط کردن می توانید از غذاساز استفاده کنید تا خمیر اصلا گرمای دست را احساس نکند ولی اگر غذاساز ندارید با چنگال کره را به خورد خمیر دهید تا جایی که خمیر مانند خرده نان شود سپس باید به تدریج آب سرد اضافه کنید بسته به نوع آرد مصرفی نباید آب را یکباره بریزید وقتی خمیر نرم و لطیف شد آن را با نوک انگشت جمع کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی توت فرنگی را شسته و از وسط به دو نیم کنید نیازی نیست خیلی ریز خرد کنید و بعد توت فرنگی را داخل قابلمه ریخته و به آن شکر و نشاسته ذرت را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا کم کم توت فرنگی آب انداخته و تبدیل به یک سس غلیظ شود و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه گلت توت فرنگی

در ادامه خمیر را از یخچال خارج کنید و روی یک کاغذ روغنی باز کنید به اندازه دلخواه ولی به قطر ۳ میل سپس کاغذ روغنی را به سینی فر منتقل کنید و بعد توت فرنگی ها را در مرکز خمیر ریخته به طوری که ۵ سانت از کنارهای خمیر فاصله داشته باشد سپس لبه های گلت را روی توت فرنگی بیاورید در ادامه سینی را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت گلت توت فرنگی

در ادامه زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط و دور تا دور خمیر گلت را رومال کنید و به دلخواه پرک بادام بریزید و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا گلت پخته و طلایی شود و بعد از سرد شدن برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه گلت توت فرنگی

  1. توت فرنگی ها را خیلی ریز خرد کنید وگرنه له می شوند.
  2. خمیر گلت را تا ۳ روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.
  3. اگر خمیر گلت ورز بخورد بعد از پخت سفت می شود.
  4. در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه