طرز تهیه ترشی نخود فرنگی خانگی و ساده فوق العاده خوشمزه با رب و سرکه

طرز تهیه ترشی نخود فرنگی

 

ترشی ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید خیلی ساده با انواع صیفی جات و سبزیجات مختلف تهیه کنید. ترشی نخود فرنگی طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به عنوان یک ترشی خوشمزه در فصل بهار در کنار غذا های خود استفاده کنید و یا دورچین انواع غذا ها می توانید ترشی نخود فرنگی را سرو کنید. ترشی نخود فرنگی طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با رب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی پوره شده این ترشی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی نخود فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوجه فرنگی۵۰۰ گرم
نخود فرنگی۵۰۰ گرم
رب گوچه فرنگی۲ ق غذا خوری
سرکهبه مقدار لازم
سیر۶ حبه
فلفل قرمز۱ عدد
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی نخود فرنگی

مرحله اول: آماده سازی نخود فرنگی

ابتدا باید نخود فرنگی ها را تمیز کنید و بشورید و آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود و بعد باید بخارپز کنید تا نرم شود و یا می توانید از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید. برای این کار داخل یک قابلمه کمی آب ریخته و یک سبد به اندازه قطر قابلمه روی آن قرار دهید و نخود ها را داخل سبد بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و زمان دهید تا نخود فرنگی ها نرم و پخته شوند.

مرحله دوم: آماده سازی گوجه

گوجه فرنگی ها را بشورید و خرد کنید و داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید و پوره کنید و یا می توانید رنده ریز بزنید. نخود فرنگی های بخار پز شده را داخل قابلمه با حرارت متوسط قرار دهید و آب گوجه فرنگی را اضافه کنید و هم بزنید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و جذب نخود فرنگی ها شود.

مرحله سوم: افزودن رب و سرکه

در ادامه چند لیوان سرکه را به همراه رب خوب باز کنید و یک قاشق غذا خوری نمک اضافه کنید و کنار قرار دهید. حالا باید مواد را به صورت لایه ی داخل شیشه تمیز بریزید. کف شیشه چند حبه سیر و کمی از نخود فرنگی و فلفل تند و کمی نمک به صورت لایه ای بریزید تا ظرف پر شود و در انتها باید روی مواد از مخلوط سرکه و رب بریزید و درب شیشه را محکم کنید و به مدت ۱ هفته زمان دهید تا ترشی برسد و بعد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ترشی نخود فرنگی

  1. ترکیب سرکه و رب باید روی سطح مواد را به خوبی بگیرد و اگر مواد بیرون از مخلوط سرکه بماند ترشی کپک بزند.
  2. مقدار فلفل تند به ذائقه شما بستگی دارد.
  3. بعد از باز کردن حتما در یخچال نگهداری کنید.
  4. چون همه مواد پخته شده است و این ترشی زود می رسد.
  5. بهتر است روی درب شیشه یک نایلون قرار دهید تا هوا وارد ترشی نشود زیرا باعث خراب شدن ترشی می شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه