طرز تهیه موهیتو لیمویی نعنایی اصل و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه موهیتو

 

یکی از نوشیدنی های جذاب فصل تابستون می باشد که ریشه کوبایی دارد. موهیتو به نشانه طراوات در خانواده کوکتل ها شهرت دارد. موادی که در موهیتو استفاده شده در رفع عطش و تشنگی بسیار مفید است. موهیتو در سراسر دنیا از محبوبت خاصی برخودار است یکی از اشخاصی که جذب موهیتو شد ارنست همینگوی است. در مورد پیدایش موهیتو اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی وجود مزارع نیشکر و نعنا در کوبا عاملی شده است که می گویند موهیتو از کوبا کشف شده است. شما می توانید موهیتو را جایگزین نوشیدنی غیر سالم نوشابه کنید و برای مهمونی و دورهمی کنار غذاهاتون درست کنید. تهیه موهیتو به چند روش است که ما امروز دو روش از اصلی ترین رسپی تهیه موهیتو لیمو نعنا را به شما در پارسی دی آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم روش اول طعم لایت

شکر۱/۲ لیوان
آب۱/۲ لیوان
برگ نعنا۳ عدد
آب لیمو ترش۳ عدد
آب گاز داربه مقدار لازم
یخبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه موهیتو به روش دوم با طعم قوی

لیمو ترش۲ عدد با پوست
لیمو ترش۴ عدد بدون پوست
برگ نعنا۲ مشت
عسل یا شربت بار۲ ق غذا خوری
اسپرایتبه مقدار لازم
بخبه مقدار لازم

طرز تهیه موهیتو به روش اول

مرحله اول : تهیه شربت موهیتو

ابتدا آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا دانه های شکر حل شود و کمی غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا خنک شود.

مرحله دوم : تهیه موهیتو

۳ عدد لیمو ترش بزرگ را شسته و با کمک آب مرکبات گیر آبش را بگیرید و داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید سپس برگ های نعنا را اضافه کنید سپس شربت خنک را داخل میکسر ریخته و دستگاه را روشن کرده اجازه دهید تا مواد خوب پوره شوند سپس در انتها چند عدد یخ به همراه آب گازدار اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید یخ ها پودر شوند به همین راحتی موهیتو خوشمره لایت ما حاضر است. از این روش می توانید ۱ ساعت قبل از مهمانی موهیتو را حاضر کنید و داخل یخچال بگذارید.

طرز تهیه موهیتو به روش قوی

مرحله اول : پوست گرفتن لیمو

۲ عدد لیمو ترش را پوست بگیرید و هسته آن ها را جدا کنید (درآوردن هسته باعث می شود موهیتو تلخ نشود) سپس ۴ عدد دیگر لیمو ترش را با بشورید و چند قاچ بزنید.

مرحله دوم : تهیه موهیتو قوی

لیمو ها با پوست و بدون پوست را داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته به همراه نعنا و عسل اضافه کنید سپس دستگاه را روشن کرده و چند تا پالس بزنید تا مواد خوب پوره شوند سپس یخ را به همراه اسپرایت اضافه کنید و مجدد پالس بزنید تا مواد مخلوط و یخ ها پوره شوند به همین راحتی موهیتو ما با طعم قوی حاضر است اگر از این روش برای تهیه موهیتو استفاده می کنید بلافاصله سرو کنید به دلیل داشتن لیمو ها سریع تلخ می شود.

فوت و فن های دستور پخت موهیتو لیمو نعنا

  1. اگر مواد داخل غذاساز خوب پوره نشد آن را صاف کنید.
  2. آب گازدار می توانید از فروشگاه تهیه کنید.
  3. مقدار اضافه کردن آب یا اسپرایت در حدی باشد که به غلظت مورد نظر برسد.
  4. سعی کنید شکر را مستقیم داخل موهیتو استفاده نکنید چون تمام مواد سرد هستند ممکن است دانه شکر حل نشده حتما با آب ترکیب و شربت تهیه کنید.
  5. اگر آب گازدار در دسترس نداشتید آب معمولی جایگزین کنید.
  6. برای تهیه شربت همیشه مقدار آب و شکر مساوی است.
  7. دستور فوق به شما ۲ لیوان موهیتو می دهد.

همچنین ببینید

طرز تهیه موهیتو لیمویی نعنایی اصل و خوشمزه به روش رستورانی
4 (80%) 7 votes