طرز تهیه دسر پلمبیر آناناس قالبی خوشمزه و ساده با بستنی

طرز تهیه دسر پلمبیر

 

یک دسر فرانسوی که با انواع میوه ها و به خصوص موز و آناناس تهیه می شود و می توانید با انواع مغزها تهیه کنید این دسر از زرده تخم مرغ و ژلاتین استفاده می شود و بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد و می توانید با قالب های طرحدار این دسر را تهیه کنید و یا از میوه های مختلف برای تزئین کنید. همیشه برای مهمانی دوست دارید یک دسر خوشمزه تهیه کنید و همیشه ذهن همه به ژله می رود و تنوعی ندارد می توانید با تهیه انواع دسرها متنوع از دسرهای تکراری راحت شوید در رسپی اصلی این دسر از تخم مرغ استفاده شده که به مزاج ما ایرانی تخم مرغ نپخته سازگار نیست به همین دلیل دستور را با کمی تغییرات تهیه کردیم تا هم خوشمزه باشد و همه به رسپی اصلی نزدیک باشد. ترکیب آناناس و مغزها با این دسر فوق العاده می شود پس ما ترجیح می دهیم امروز در پارسی دی  طرز تهیه دسر پلمبیر با آناناس و بستنی را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خامه فرم گرفته۱ پیمانه
پودر ژله آناناس۱ بسته
پودر ژلاتین۱.۵ ق غذا خوری
بستنی وانیلی شل شده۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
آناناس خرد شده۱ پیمانه
آب کمپوت آناناس۱ پیمانه
گردو خرد شده۲ ق غذا خوری
پسته۲ ق غذا خوری
شکر۴ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر پلمبیر آناناس

مرحله اول : بن ماری کردن ژله

پودر ژلاتین را به همراه پودر ژله آناناس و آب آناناس و شکر داخل یک ظرف ریخته و مخلوط کنید سپس ظرف مورد نظر را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شود می توانید کاسه را بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید و خوب هم بزنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم : هم زدن خامه و بستنی

خامه قنادی را از قبل شروع کار داخل دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود ولی حالت یخی داشته باشد سپس داخل کاسه ریخته و شروع به همزدن کنید ابتدای هم زدن خامه شل می شود نگران نباشید به همزدن ادامه دهید تا فرم بگیرد سپس به آن بستنی و شیر را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم : افزودن آناناس

وقتی خامه با مواد خوب مخلوط شد مغزها را به همراه آناناس خرد شده اضافه کنید و با همزن دستی بزنید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله چهارم : تهیه دسر پلمبیر

مخلوط ژله ها را که خنک شده به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم. قالب مورد نظر را کمی چرب می کنیم سپس مواد دسر را داخل قالب ریخته و بمدت ۲ ساعت بگذارید داخل یخچال تا خودش را بگیرد سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید.

فوت و فن های دستور تهیه دسر پلمبیر

  1. اضافه کردن شکر اختیاری می باشد می توانید حذف کنید.
  2. اگر قالب شما قسمت خالی داشت می توانید از برش های آناناس استفاده کنید.
  3. اگر آب کمپوت به اندازه نبود می توانید مابقی را آب بریزید و با ژله ها مخلوط کنید.
  4. برای تهیه این دسر می توانید فقط از یک نوع مغز استفاده کنید.
  5. برای خارج کردن دسر ابتدا دورش را با چاقو آزاد کنید سپس به آرامی برگردانید و یا می توانید کف آن را ۳۰ ثانیه سشوار داغ بگیرید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه