طرز تهیه دسر انبه سه رنگ خوشمزه و مجلسی با شیر و خامه

طرز تهیه دسر انبه

 

یکی خوشمزه ترین دسرها می باشد مخصوصا برای افرادی که این میوه را دوست دارند. شاید کمتر کسی پیدا شود که مزه و طعم انبه را دوست نداشته باشد. انبه یک میوه گرمسیری بوده که از گذشته تاکنون بسیار محبوب بوده زیرا خواص درمانی بسیار خوبی دارد. در گذشته از برگ و پوست درخت و حتی هسته آن استفاده می کردند به همین دلیل است که به آن پادشاه میوه ها گفته می شود. از خواص خوب انبه می توان به پایین آوردن سطح قند خون، کنترل فشارخون، سلامت استخوان ها و هزاران خواص دیگر اشاره کرد. اما شما می توانید با انبه دسرهای مختلفی مانند پودینگ یا مخلوط آن با بستنی و … را تهیه کنید که ما امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر انبه سه رنگ با شیر و خامه را به شما آموزش خواهیم داد با همراه باشید.

مواد لازم (لایه اول)

شیر۸۰ میلی لیتر
پوره انبه۵۰ گرم
شکر۲۰ گرم
ژلاتین۴ گرم
خامه۱۰۰ گرم
شکر۵ گرم

مواد لازم برای تهیه لایه دوم

شیر۱۵۰ میلی لیتر
شیر عسلی۲۵ گرم
ژلاتین۲ گرم

مواد لازم برای تهیه لایه سوم

پوره انبه۵۰ گرم
آب۲۰ میلی لیتر

طرز تهیه دسر انبه با شیر و خامه

مرحله اول: تهیه لایه اول دسر انبه

ابتدا شیر سرد را داخل یک کاسه شیشه ای بریزید و ۲۰ گرم شکر را اضافه کنید در ادامه پودر ژلاتین را روی شیر بپاشید و کمی هم بزنید سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا دانه های شکر و ژلاتین به خوبی حل شود و کنار بگذارید تا خنک شود در ظرف دیگر خامه و شکر را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا کمی خامه فرم بگیرد سپس پوره انبه را اضافه کنید و زمانی که مخلوط شیر و ژلاتین خنک شدند آن را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید سپس لایه های مورد نظر را آماده کنید و لایه اول را داخل آن ها بریزید و برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا ببندد.

مرحله دوم: تهیه لایه دوم دسر انبه و خامه

شیر را داخل یک کاسه ریخته و ژلاتین را روی آن بریزید و کمی هم بزنید سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شود سپس شیرعسلی را اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس لیوان ها را از یخچال خارج کنید و روی لایه اول بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه لایه سوم دسر انبه

در ادامه انبه را که از قبل خرد کرده و با مخلوط کن پوره کردید داخل کاسه ریخته و آب را به آن اضافه کنید و لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم و لایه سوم را روی لایه دوم که کاملا بسته شده است بریزید و مجدد برای ۱ ساعت دیگر داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه دسر انبه

در انتها وقتی دسر به خوبی بسته و خودش را گرفت از یخچال خارج و با تکه های انبه خرد شده آن را تزئین کنید و این دسر را خنک میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر انبه خوشمزه با شیر

  1. روی دسرها را می توانید با میوه های دلخواه تزئین کنید.
  2. اگر دوست دارید به صورت قالبی این ژله را تهیه کنید می توانید داخل قالب بریزید و مقداری ژلاتین به لایه سوم اضافه کنید تا کاملا سفت شود و خوب برگردد.
  3. می توانید فقط دسر را در دو لایه تهیه کنید.
  4. هر لایه را که روی لایه دیگر می ریزید دقت کنید کاملا گرفته باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر انبه سه رنگ خوشمزه و مجلسی با شیر و خامه
5 (100%) 3 votes