طرز تهیه رشمی کباب هندی نرم و خوشمزه با مرغ در فر و تابه

طرز تهیه رشمی کباب

 

یکی از کباب های بسیار خوشمزه است که اصالت آن برای کشور هند می باشد اما رشمی به معنای ابرایشم می باشد یعنی کباب ابریشمی و به خاطر بافت نرم و خوشمزه آن نام گذاری شده است. رشمی کباب با مرغ آماده می شود ولی مرغ بدون استخوان که در مواد مرینت مزه دار می شود و بعد در فر و یا تابه یا به روی زغال کباب می شود این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای هندی می باشد که تقریبا در هر رستورانی در هند سرو می شود. اما اگر دوست دارید یک کباب رشمی خوشمزه داشته باشید باید نکته ها و مواد را رعایت کنید. نرمی این غذا به قدری زیاد است که وقتی می خورید در دهان آب می شود. رشمی کباب را می توانید به عنوان یک پیش غذا و یا غذای سالم در نظر بگیرید و برای تنوع در غذاها تهیه کنید. امروز در پارسی دی رشمی کباب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲ عدد
بادام۱/۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
سیر پوره شده۱ ق غذا خوری
زنجبیل تازه یا خشک۱ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد
گشنیز تازه۱ پیمانه
ماست شیرین و چکیده۱/۲ پیمانه
کره۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه رشمی کباب هندی با مرغ در فر یا تابه

مرحله اول: آماده سازی بادام

ابتدا باید پوست بادام ها را جدا کنید برای این کار بادام ها را داخل یک کاسه ریخته و مقداری آب داغ روی آن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پوست بادام ها شل شود حالا بادام ها را آبکش کنید و هر بادام بین دو انگشت فشار دهید تا پوست آن به راحتی جدا شود.

مرحله دوم: تهیه مواد مرینت

برای تهیه سس برای مزه دار کردن کباب ها باید از غذاساز استفاده کنید تا مواد پوره شوند یا از گوشتکوب برقی و یا در نهایت باید تمام مواد ریز ریز خرد کنید برای تهیه سس بادام و پیاز را به همراه سیر و زنجبیل و گشنیز را اضافه کنید و غذاساز روشن کنید تا خمیری یکدست بدست بیاد سپس کمی نمک و فلفل و آب لیموترش تازه را اضافه کنید و چند پالس بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم: مزه دار کردن

سینه مرغ را از قبل بدون استخوان کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید حالا مرغ ها را داخل کاسه ریخته و به آن ماست و سس تهیه شده را اضافه کنید و هم بزنید تا همه مرغ ها مزه دار شوند سپس روی کاسه را پوشانده و برای ۲۴ ساعت یک شبانه روز در یخچال قرار دهید تا مرغ ها کاملا مزه دار شوند.

مرحله چهارم: کباب کردن رشمی

تکه های مرغ مزه دار شده را به سیخ بزنید و روی کباب ها را با کره ذوب شده رومال کنید و حالا به دلخواه روی زغال از قبل آماده شده کباب کنید و یا داخل تابه گریل قرار دهید و یا در ظرف مخصوص در فر قرار دهید تا پخته شود سپس در انتها وقتی کباب آماده شده با نان هندی و چاشنی دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کباب رشمی هندی

  1. به دلخواه از فلفل چیلی بیشتر می توانید استفاده کنید.
  2. شما به این روش می توانید مرغ استخوان دار و یا کباب را نیز مزه دار کنید.
  3. اگر طرفدار پودر کاری هستید می توانید آن را اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه