طرز تهیه گاناش روی کیک بدون خامه با پودر کاکائو (ارزانترین گاناش)

گاناش روی کیک بدون خامه

 

یک سس یا گاناش خوشمزه و راحت که می توانید برای تزیین روی کیک های خود استفاده کنید. شاید شما هم مناسبتی در پیش دارید می خواهید یک کیک شکلاتی خیس یا کیک اسفنجی ساده تهیه کنید ولی برای تزیین ایده خاصی ندارید بهتریت راه همین گاناش روی کیک بدون خامه می باشد که خیلی سریع تهیه می شود و نیاز به مواد زیادی نیست و در خانه موجود است. شما می توانید کیک را در قالب های مختلف تهیه کنید و بعد از خنک شدن کامل کیک آن را روی یک توری فلزی قرار دیهد و سس تهیه شده را روی آن بریزید و به دلخواه با شکلات یا میوه تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گاناش روی کیک بدون خامه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک هویج

 

مواد لازم

پودر کاکائو۲  ق غذا خوری
شکر۱/۲ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک یزدی

 

طرز تهیه گاناش روی کیک بدون خامه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

برای تهیه این گاناش ساده نیاز به یک مخلوط کن یا غذاساز یا حتی می توانید از گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید و برای شروع شکر و پودر کاکائو و شیر را داخل مخلوط کن بریزید و مواد را باهم خوب ترکیب کنید دقت کنید هرچقدر پودر کاکائو شما مرغوب باشد رنگ سس شما در نهایت تیره تر می شود.

مرحله دوم: افزودن روغن

در ادامه یکی از مهم ترین مرحله های تهیه این سس است که باید روغن را به صورت تدریجی یا خطی از بالای درب مخلوط کن بریزید و هم بزنید و نباید روغن را به یکباره اضافه کنید وگرنه سس خراب می شود وقتی همه روغن اضافه شد باید غلظت نهایی سس را تست کنید.

مرحله سوم: تهیه گاناش روی کیک بدون خامه

در ادامه باید سس تهیه شده کمی به سختی از روی قاشق بریزید ولی در عین حال روان باشد. به همین راحتی گاناش بدون خامه آماده شده است و می توانید برای تزیین کیک و شیرینی های خود استفاده کنید و یا حتی می توانید به عنوان شکلات صبحانه نیز استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه گاناش روی کیک بدون خامه

  1. از روغن بدون بو استفاده کنید.
  2. پودر کاکائو را بهتر است قبل از استفاده یک بار الک کنید و بعد به مواد اضافه کنید.
  3. به دلخواه می توانید برای عطر و مزه بهتر کمی از وانیل حدود ۱/۸ ق چای خوری استفاده کنید.
  4. اگر شیر خشک مارک نیدو داشته باشید می توانید برای خوشمزه تر شدن استفاده کنید.
از
2
دیدگاه