طرز تهیه رولت گردویی خوشمزه و عالی برای عصرانه مرحله به مرحله

طرز تهیه رولت گردویی

 

یکی از خوشمزه ترین رولت ها و می توان گفت بهترین گزینه برای عصرانه می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و همچنین گزینه مناسب برای مهمانی ها می باشد. اگر طعم و مزه گردو در شیرینی ها را دوست دارید پس حتما عاشق این رولت خوشمزه خواهید شد. این رولت همراه با چای یا قهوه بسیار دلچسب خواهد شد. امروز در پارسی دی رولت گردویی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۲.۵ پیمانه
ماست سفت شیرین۱/۲ پیمانه
کره۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲.۵ ق چای خوری
شکر۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه مواد میانی 

گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
سفیده تخم مرغ۱ عدد
دارچین۱ ق غذا خوری
هل ساییده شده۱ ق مربا خوری
شکر۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای رویه رولت

زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجد و سیاه دانهبه مقدار لازم
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • کنجد و سیاه دانه به مقدار لازم

طرز تهیه رولت گردویی

مرحله اول: مخلوط کردن ماست

ابتدا کره را ذوب کنید و به همراه شکر و تخم مرغ و ماست شیرین (حتما ماست باید شیرین و چکیده باشد اگر چکیده نیست می توانید داخل کیسه ریخته تا آب اضافی آن خارج شود) خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: استراحت مواد

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به تدریج به مخلوط فوق اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود شروع به ورز دادن مواد کنید و اگر خیلی به دست چسبید مقداری آرد بزنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد سپس داخل کاسه ریخته و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط بگذارید تا استراحت کند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

سفیده تخم مرغ را خوب با همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود و کنار بگذارید. داخل یک کاسه دیگر گردو خرد شده را به همراه شکر و هل و دارچین ریخته و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه رولت گردویی

در ادامه خمیر را بعد از یک ساعت روی سطح آردپاشی شده وردنه بکشید و به شکلی بیضی باز کنید و روی خمیر را با قلمو سفیده تخم مرغ زده و مواد گردویی را بریزید و خمیر را رول کنید.

مرحله پنجم: پخت رولت گردویی

روی سطح خمیر را با زرده تخم مرغ خوب رومال کنید سپس به دلخواه کنجد و سیاه دانه بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پخته شود می توانید در انتها ۱ دقیقه روی خمیر را نیز روشن کنید تا طلایی شود بعد از پخت لای یک دستمال نخی قرار دهید و صبر کنید تا نرم شود سپس به دلخواه برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رولت گردویی

  1. برای نگهداری رولت گردویی در ظرف دربسته بریزید.
  2. برای فر برقی و توستر و سولاردم دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. با توجه به فرهای مختلف بعد از ۲۵ دقیقه چک شود.
  4. می توانید یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا نان رولت نرم شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رولت گردویی خوشمزه و عالی برای عصرانه مرحله به مرحله
3.4 (68%) 5 votes