طرز تهیه توپک نارگیلی ساده با شیر عسلی و روکش شکلات بدون فر

دستور تهیه توپک نارگیلی

طرز تهیه توپک نارگیلی

 

توپک نارگیلی یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که طرز تهیه خاصی ندارد و شما خیلی راحت می توانید آن را تهیه کنید. توپک نارگیلی بدون فر تهیه می شود و نیاز به وسیله خاصی ندارد و برای تزئین می توانید داخل نارگیل مغز قرار دهید یا به صورت ساده سرو کنید و یا داخل شکلات ذوب شده بغلطانید تا توپک نارگیلی با روکش شکلات داشته باشید. اما برای تهیه توپک نارگیلی باید ابتدا شیرعسلی تهیه کنید می توانید خود در منزل آماده کنید و یا از بسته بندی های آماده استفاده کنید. امروز در پارسی دی توپک نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه توپک نارگیلی بدون فر

  • پودر نارگیل ۱۰۰ گرم
  • شیرعسلی ۱۰۰ گرم
  • مغز دلخواه به مقدار لازم
  • شکلات تخته ای و پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه توپک نارگیلی با شیر عسلی و روکش شکلات

مرحله اول: تهیه خمیر توپک نارگیلی

ابتدا اگر پودر نارگیل دانه درشت است آن را کمی آسیاب کرده تا ریز شود سپس داخل یک کاسه ریخته و شیر عسل را به آن اضافه می کنیم در حدی که به صورت خمیر شود.

مرحله دوم: تهیه شیرینی توپک نارگیلی

دستان خود را چرب کرده و از مواد به اندازه گردو بردارید و کف دست پهن کرده و یک عدد مغز دلخواه (گردو، فندوق) را مرکز آن قرار دهید و خوب توپک را گرد کنید.

مرحله سوم : تهیه توپک نارگیلی با شیرعسلی

توپک ها را داخل پودر نارگیل یا ترافل بغلطانید و روی آن را با مقداری پودر پسته تزئین کنید و بمدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار داده تا کمی سفت شود سپس سرو کنید.

مرحله چهارم : توپک نارگیلی با روکش شکلات

اگر دوست دارید توپک های شما با شکلات کاور شوند کافی است بعد از اینکه از یخچال خارج کردید مقداری شکلات تخته ای را ذوب کنید (به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم بخار آب یا بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید) و کمی که از حرارت افتاد توپک ها را داخل شکلات انداخته و روی توری فلزی بگذارید تا شکلات اضافی آن ریخته شود و خودش را بگیرد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه توپک نارگیلی ساده

  1. اگر شیرعسل نداشتید می توانید از این ترکیب استفاده کنید، ۳ ق غذا خوری گلاب را با پودر قند یا شکر مخلوط کنید اما طعم و مزه این توپک نارگیلی با شیرعسلی بسیار خوشمزه می باشد.
  2. این توپک ها نیازی به پخت ندارند.
  3. با این مقدار گفته شده ۱۲ عدد توپک خواهید داشت.
  4. اگر دوست ندارید مغز را حذف کنید.
  5. شیرعسلی را یکباره اضافه نکنید به قدری اضافه کنید تا مانند خمیر جمع شود و بتوانید در دست به آن شکل دهید.
  6. حتما از پودر نارگیل تازه و چرب استفاده کنید.
  7. برای سرو توپک های نارگیلی از کپسول های کوچک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه