طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی ساده و خنک بدون بستنی

دستور تهیه اسموتی هندوانه

طرز تهیه اسموتی هندوانه

 

اسموتی هندوانه یکی دیگر از اسموتی های خوشمزه فصل بهار و تابستان می باشد که بسیار خنک و گوارا می باشد و شما می توانید با میوه های مختلف این اسموتی را تهیه و سرو کنید. اسموتی هندوانه با بیشتر میوه ها قابل تهیه می شود که بهترین میکس آن با توت فرنگی و یا موز می باشد که طعم بسیار خوبی را می دهد. اسموتی هندوانه برای همه افراد مناسب است و یک میان وعده فوق العاده در روز های گرم تابستانی می باشد. اسموتی ها برای تامین انرژی بدن و پایین آوردن دمای بدن بسیار مفید هستند. تاریخچه تهیه اولین اسموتی به سال ۱۹۳۰ باز می گردد که از برزیل وارد آمریکا شد و در سال ۱۹۶۰ به یکی از نوشیدنی های پر طرفدار در آمریکا تبدیل شد. اسموتی ها به دلیل داشتن فیبر بالا احساس سیری در شم ایجاد می کند و باعث پاکسازی روده ها و سموم بدن می شود. تنوع اسموتی ها فوق العاده زیاد می باشد که بهترین آن ها اسموتی هندوانه با توت فرنگی می باشد که هر دو در فصل بهار و تابستان موجود هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسموتی هندوانه با توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی

  • توت فرنگی ۲۰۰ گرم
  • هندوانه ۵۰۰ گرم
  • شکر یا عسل ۳ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه اسموتی هندوانه خالی و ساده

مرحله اول: آماده سازی هندوانه

ابتدا باید هندوانه را پوست بگیرید و با کمک یک چاقو هسته های آن را جدا کنید و بهتر است از هندوانه با تخم کمتری استفاده کنید. هندوانه ها را برش بزنید و داخل یک ظرف دربسته برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم: آماده سازی توت فرنگی

توت فرنگی ها را بشورید و برگ سبز توت فرنگی را جدا کنید. توت فرنگی ها را به دو قسمت برش بزنید و داخل یک ظرف دربسته برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. شما می توانید از توت فرنگی محلی یا گلخانه ای برای تهیه این اسموتی استفاده کنید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

در ادامه توت فرنگی ها یخ زده را داخل مخلوط کن یا میکسر در دسترس خود بریزید و دستگاه را روشن کنید تا توت فرنگی کمی پوره و میکس شوند. سپس هندوانه ها را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.

مرحله چهارم: تهیه اسموتی هندوانه با توت فرنگی خوشمزه

در انتها وقتی مواد میکس شدند باید عسل را به همراه آبلیموترش تازه اضافه کنید و ۱ دقیقه مواد را میکس کنید. به همین راحتی اسموتی هندوانه با توت فرنگی آماده شده است داخل لیوان سرو ریخته و با لیموترش و توت فرنگی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اسموتی هندوانه با توت فرنگی

  1. مقدار افزودن عسل به شیرینی توت و هندوانه بستگی دارد و می توانید مقدار را کم و زیاد کنید.
  2. می توانید به دلخواه تخم شربتی خیس خورد به اسموتی اضافه کنید.
  3. اگر جدا سازی هسته هندوانه برای شما دشوار است می توانید آن را جدا میکس کنید و از صافی رد کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه