طرز تهیه تی تاپ خانگی ساده، خوشمزه و بازاری با ماست در فر

طرز تهیه تی تاپ

 

یک خوراکی نوستالوژیک برای همه ایرانی ها که در زمان کودکی تا امروز همراه آنها بوده و حالا تصمیم داریم در این پست این خوشمزه را به شما یاد دهیم تا چگونه یک تی تاپ بسیار خوشمزه را در منزل تهیه کنید برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمام مواد را اندازه کنید و سعی کنید از مواد دیگر جایگزین نکنید و مطمئن باشید هیچ چیز طعم و مزه کیک و شیرینی خانگی را نمی دهد و بهتر است ما سعی کنیم برای فرزندان خود خوراکی های سالم را در خانه تهیه کنیم. امروز در پارسی دی طرز تهیه تی تاپ خانگی با ماست در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
شکر۳/۴ پیمانه
ماست غلیظ۱ پیمانه
روغن۱ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق غذا خوری

مواد سس کارامل شکلاتی

شکر قهوه ای تیره یا روشن۲/۳ پیمانه
کره۳۰ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۱ تا ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه تی تاپ خوشمزه و بازاری

مرحله اول: آماده سازی

کف یک قالب ۲۵*۳۵ را چرب کنید، فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند. می توانید از قالب ۲۰*۳۰ استفاده کنید ولی ضخامت تی تاپ بیشتر می شود. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن به مدت ۷ دقیقه مواد را خوب هم بزنید تا سبک و حجیم و کرم رنگ شود سپس ماست و روغن را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام  دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه تی تاپ

مخلوط آرد را به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود سپس ۱ پیمانه از مواد را بردارید و داخل یک کاسه دیگر بریزید و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا در دو رنگ مواد تی تاپ را داشته باشید.

مرحله چهارم: پخت تی تاپ

مواد سفید را داخل قالب ریخته و مواد شکلاتی را داخل قیف بریزید سپس با قیف بدون ماسوره روی قسمت سفید رنگ خط های ضخیم بی اندازید سپس با خلال دندان طرح انداخته و قالب را در فر از قالب گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید سپس بعد از پخت از فر خارج کنید تا خنک شود سپس کیک را از قالب جدا کنید و پشت و رو کنید و کاغذ روغنی را بکنید و به اندازه دلخواه برش بزنید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله پنجم: تهیه سس شکلاتی

کره  و شکر قهوه ای را در تابه روی حرارت متوسط  رو به زیاد بگذارید و گاهی تابه را بچرخانید (قاشق نزنید) تا شکر کم کم شروع به ذوب شدن کند ذوب که شد دو دقیقه بجوشد و بعد خامه صبحانه را اضافه و هم بزنید تا یکدست شود، صبر کنید تا دوباره دو تا سه دقیقه دیگر بجوشد. در انتها ۱ تا ۲ قاشق کاکائو اضافه و هم بزنید تا کاکائو حل شود. سس را از روی حرارت بردارید تا از جوش بیفتد.

مرحله ششم: تهیه تی تاپ بازاری

سس گرم را داخل قیف ریخته و یک پارچه دور قیف قرار دهید تا دست نسوزد سپس یکی از برش ها تی تاپ را برداشته و سس را روی کیک بریزید سپس لایه دیگر تی تاپ روی سس قرار دهید و فشار داده تا بهم بچسبند به همین ترتیب همه تی تاپ را سس بزنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تی تاپ

  1. می توانید تا ۱ پیمانه شکر بریزید ولی ۳/۴ پیمانه شیرینی متعادلی خواهد داد.
  2. اصلا نباید ماست را با شیر جایگزین کرد.
  3. برای پیمانه کردن شکر قهوه ای آن را داخل پیمانه خوب فشرده کنید.
  4. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  5. می توانید به روی گاز و در ماهیتابه دو طرفه نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه