طرز تهیه کیک ماست و لیمو پوک و خوشمزه با پف زیاد مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک ماست و لیمو

 

یکی از کیک های بسیار خوش طعم و نرم است که با بوی لیمو عطر دو چندان به خود گرفته است و به دلیل استفاده از ماست بافت نرم و لطیف دارد برای تهیه این کیک باید از لیموی تازه استفاده کنید زیرا لیموهای صنعتی عطر و طعم خاصی ندارند و مزه این کیک را خراب می کنند و اما ماست باید از ماست چیکده استفاده کنید و ماست آبکی مناسب این کیک نیست برای تزئین می توانید کمی پودر قند الک شده یا کمی سس لیمویی یا خامه به دلخواه استفاده کنید و برای یک عصرانه و دورهمی آن را آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک ماست و لیمو پوک و خوشمزه با پف زیاد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آبلیموی تازه۱/۳ پیمانه
ماست پر چرب۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
زست لیمو۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری سر پر

مواد لازم برای شربت مخصوص

شکر۱/۲ پیمانه
زست لیموترش۱ ق چای خوری
آب۲/۳ پیمانه
آبلیمو تازه۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک ماست و لیمو پوک با پف زیاد

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر داخل یک کاسه ریخته و با دور متوسط همزن به مدت ۷ دقیقه مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها کرم رنگ و حجیم شود سپس در ادامه روغن مایع و بعد ماست را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

در ادامه آبلیمو تازه را اندازه کنید و اضافه کنید سپس زست لیمو یا همان رنده پوست لیموترش را نیز اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار کنید و روی مواد نیز الک کنید تا سبک شود سپس با دور کند همزن به مدت ۲۰ ثانیه هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: پخت کیک ماست و لیمو

در ادامه یک قالب به قطر ۲۳ سانت را چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ در پنجره وسط قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه شربت

وقتی کیک در حال پخت است شربت مخصوص را تهیه کنید برای تهیه شربت داخل یک قابلمه آب را بریزید و شکر را اضافه کنید هم بزنید تا شکر کمی حل شود سپس روی حرارت قرار دهید و تا دانه های شکر ذوب شوند سپس زست لیمو و لیموترش را اضافه کنید و بگذارید تا سس چند جوش بخورد کمی غلیظ شود.

مرحله پنجم: تهیه کیک ماست و لیمو

کیک را از فر خارج کنید و با کمک یک سیخ چوبی سوراخی روی کیک ایحاد کنید و حالا با قاشق به آرامی از شربت روی کیک ریخته و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند سپس روی دیس برگردانید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک ماست و لیمو

  1. می توانید برای تزئین از سس لیمویی استقاده کنید.
  2. برای فر برقی و توستر دما ۱۶۰ تنظیم شود.
  3. با توجه به فرهای مختلف ممکن است زمان پخت متغییر باشد پس حتما کیک را با خلال دندان چک کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه