طرز تهیه مربای موز خانگی خوشمزه و آسان با وانیل و زعفران

طرز تهیه مربای موز

 

یکی از مرباهای خوشمزه در سراسر دنیا می باشد که می توانید به دلخواه آن را پوره کنید و یا به صورت حلقه ای برش بزنید. مربای موز بسیار مقوی و خوشمزه می باشد و طرز تهیه آسانی دارد. شما می توانید موزهای سفت که در یخچال دارید را به صورت مربا در بیاورید تا در هنگام صبحانه آن را به همراه نان تازه میل کنید. موز خواص زیادی دارد از جمله: مفید برای سیستم قلبی و عروقی بدن، مفید برای دستگاه گوارش بدن، افزایش انرژی، بالا بردن ایمنی بدن، تسکین زخم معده  و مفید برای کم خونی از خواص مهم آن است. امروز در پارسی دی مربای موز را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز۲ عدد
شکر۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
لیموترش۱ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه مربای موز خوشمزه

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا شکر و آب را با هم مخلوط کنید و داخل قابلمه ریخته و به روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و ذرات شکر حل شود وقتی به این مرحله رسید لیموترش را اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت مربا

در ادامه وانیل و کمی زعفران را اضافه کنید تا مربای خوش رنگی داشته باشید. سپس موزهای حلقه شده را به شربت اضافه کنید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه بجوشد و موزها نرم شوند.

مرحله سوم: تهیه مربای موز خوشمزه

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه مربا را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود سپس داخل یک شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مربای موز خانگی

  1. می توانید به دلخواه از چند عدد کیوی نه خیلی رسیده نه سفت استفاده کنید.
  2. می توانید مربا را با کمک گوشتکوب برقی میکس کنید تا مارمالاد موز داشته باشید به شرطی اینکه اجازه دهید تا آبش کاملا تبخیر شود.
  3. اگر موز خیلی شیرین بود مقدار شکر را کمتر بریزید.
  4. از جوهر لیمو نیز می توانید به جای لیموترش استفاده کنید.
  5. وانیل قابل حذف است.
  6. می توانید موزها را نگینی خرد کنید و در چند دقیقه انتهای اضافه کنید.
  7. به دلخواه می توانید ۵۰ گرم گردو خرد شده نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه