طرز تهیه شربت سیب و ریحان خانگی خوشمزه و مفید برای سرفه

شربت سیب

 

یکی از خوشمزه ترین انواع شربت ها می باشد که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و برای روزهای گرم تابستان میل کنید. شما به دلخواه می توانید از هر نوع سیب با هر رنگی که دوست دارید شربت سیب را تهیه کنید. سیب یک میوه قلیایی ‌است و تمیز کننده بدن است و به علت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می‌سازد از این رو شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد. شربت سیب را می توانید در چهار فصل تهیه کنید. شربت سیب در سرما هم یک ملین و مقوی ریه و تقویت کننده سیستم ایمنی هست وقتی میوه به شیره تبدیل می شود تمامی خواص حجم زیادی سیب به صورت فشرده در اختیار شما قرار میگیرد، به طوری که مصرف یک قاشق غذا خوری شیره سیب می تواند با مصرف دو تا سه فنجان از خود میوه برابری کند. امروز در پارسی دی شربت سیب و ریحان را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب۱ کیلوگرم
شکر۵۰۰ گرم
پوست سیب رنده شده۵۰ گرم
میخک۲ عدد
چوب دارچین۱ عدد
آب۱ لیتر
ریحان تازهچند عدد

طرز تهیه شربت سیب و ریحان

مرحله اول: تهیه پوست سیب

برای تهیه این شربت ابتدا پوست سیب را بگیرید سپس پوست سیب را رنده کنید می توانید از غذاساز استفاده کنید سپس پوست های رنده شده را با شکر مخلوط کنید و ورز دهید تا جذب هم شوند.

مرحله دوم: افزودن سیب

سیب ها را از وسط به چهار قسمت تقسیم و هسته سیب را جدا کنید در ادامه سیب های قاچ شده را به کاسه شکر و پوست اضافه کنید و همه مواد را به همراه آب و میخک و چوب دارچین را اضافه کنید.

مرحله سوم: جوشاندن مواد

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوش بیاد وقتی بجوش آمد برگ های ریحان تازه را که از قبل شسته اید را اضافه کنید تا عطر و بو شربت را بیشتر کند.

مرحله چهارم: تهیه شربت سیب

اجازه دهید تا سیب های کاملا نرم شده و سپس با کمک یک صافی آن را صاف کنید تا تفاله ها از شربت جدا شود آب بدست آمده شربت سیب است آن را داخل شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شربت سیب

  1. بهتر است برای تهیه شربت سیب از قابلمه لعابی استفاده شود.
  2. به دلخواه کیم آبلیمو تازه نیز می توانید به مواد شربت اضافه کنید.
  3. برای استفاده از شربت سیب در هر لیوان ۱/۴ پیمانه شربت و ۳/۴ آب و یخ بریزید.
  4. میخک باعث خوش عطر شدن شربت سیب می شود.
  5. به دلخواه ۱ ق غذا خوری در انتهای پخت شربت سیب گلاب اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شربت سیب و ریحان خانگی خوشمزه و مفید برای سرفه
4 (80%) 4 votes