طرز تهیه دسر شیر خرما ساده و مقوی با پودر ژلاتین و شکلات

طرز تهیه دسر شیر خرما

 

یکی از انواع دسرها می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی و پر انرژی می باشد زیرا قرار است از پوره خرما به همراه شیر در این دسر استفاده کنید این دسر را می توانید به صورت قالبی در قالب های پلاستیکی یا سیلیکونی تهیه کنید و با انواع مغزها تزئین کنید و مطمئن باشید از طعم و مزه آن خوشتان خواهد آمد البته می توانید این دسر را به صورت تک نفره نیر تهیه کنید میزان شکر در این دسر تقریبی است و بنا به ذائقه و سلیقه خود می توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید این دسر به قدری خوشمزه و مقوی است که برای ایام ماه مبارک رمضان نیز گزینه بسیار خوبی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر شیر خرما با پودر ژلاتین و شکلات را به شما اموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۴ پیمانه
خرما۱۰ عدد
گردو۴ عدد
گلاب۲  ق غذا خوری
آرد۲  ق غذا خوری
کره۲  ق غذا خوری
شکر۱۰ ق غذا خوری
شکلات تخته ای۳۰ گرم
پودر ژلاتین۳ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر شیر خرما با پودر ژلاتین و شکلات

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا خرما را بدون هسته کنید و اگر دوست دارید پوست خرما را بکنید برای این کار خرما را داخل آب در حال جوش انداخته و بعد از ۲ دقیقه زیر آب سرد بگیرید و پوست آن را به راحتی جدا کنید.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه ۲ پیمانه از شیر را برداشته به همراه خرما و گردو های پوست کنده داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا همه مواد مخلوط و خرما ها پوره شوند سپس گلاب را نیز در انتها بریزید.

مرحله سوم: تفت دادن آرد

در ادامه کره را داخل تابه انداخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و به همراه کره تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و کرمی رنگ شود سپس در ادامه شیر را به تدریج اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

مرحله چهارم: افزودن شکلات و شکر

سپس در ادامه شکر و شکلات را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا شکر ذوب و شکلات حل شود افزودن شکلات اختیاری می باشد و برای رنگ بیشتر دسر و طعم آن اضافه شده سپس بعد از مخلوط شدن از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله پنجم: تهیه دسر شیر خرما

در ادامه ۵ ق غذا خوری آب سرد را داخل آب ریخته و ژلاتین را روی آن بریزید تا اسفنجی شود سپس مخلوط شیر خرما را به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید و در انتها ژلاتین را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا ژلاتین خوب حل شود حالا قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مایه دسر را داخل قالب ریخته و برای ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و به راحتی آن را روی دیس برگردانید و به دلخواه تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه دسر شیر خرما

  1. بنا به شیرینی خرما ها بعد از افزودن شکر میزان شیرینی آن را بچشید و بنا به ذائقه خود تنظیم کنید.
  2. افزودن شکلات اختیاری می باشد.
  3. برای خارج کردن از قالب چند ثانیه داخل آب ولرم قرار دهید سپس بلافاصله خارج و روی دیس برگردانید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه

  • امین آبادی ۲ سال پیش

    متشکرم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ
  • زیبا ۱ سال پیش

    مواد لازم برای چند نفر است؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      حدود 5 الی 6 نفر

      پاسخ