طرز تهیه پاناکوتا خرمالو ساده و مجلسی و قالبی با پودر ژلاتین به روشی ساده

دستور تهیه پاناکوتا خرمالو

طرز تهیه پاناکوتا خرمالو

 

پاناکوتا خرمالو یکی از دسر های بسیار جذاب پاییزی می باشد که همزمان با رسیدن خرمالو می توانید این دسر خوشمزه قالبی را تهیه کنید. پاناکوتا یکی از دسر های ایتالیایی می باشد که با خامه و ژلاتین و  انواع میوه ها و طعم ها تهیه می شود. شما می توانید این دسر خوشمزه را این بار با طعم خرمالو تهیه کنید. خرمالو یک میوه شیرین و حاوی مواد  معدنی و ویتامین های بسیار زیادی می باشد که به معجون و مسکن نیز معروف می باشد. اگر در فصل سرما و پاییز لثه های شما خونریزی می کند و ویتامین C بدن خود کم است می توانید با خوردن خرمالو استحکام سلامت لثه ها را بالا ببرید. پاناکوتا خرمالو یک ایده خوب برای شب یلدا نیز می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاناکوتا خرمالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا خرمالو

  • شیر ۳.۵ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • خرمالو ۶ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱۵۰ گرم

طرز تهیه پاناکوتا خرمالو دسر پاییزی و خوشمزه و راحت کم هزینه

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید ژلاتین را بن ماری کنید برای این کار باید ژلاتین را روی ۱/۲ پیمانه شیر سرد بریزید و هم بزنید تا اسفنجی شود. سپس یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید سپس کاسه شیر را روی کتری قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن شکر و شیر

در ادامه باید شکر را داخل یک قابلمه بریزید و مابقی شیر را اضافه کنید و هم بزنید و ظرف را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید با شعله کم به نقطه جوش برسد. در این زمان باید خرمالو ها را بشورید و پوست بگیرید و بهتر است از خرمالو های رسیده استفاده کنید.

مرحله سوم: آماده سازی خرمالو

خرمالو ها را داخل یک کاسه ریخته و با گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود و یا می توانید با غذاساز یا ۱۲۳ خرمالو ها را پوره کنید و به آن خامه را اضافه کنید و هم بزنید و بعد در انتها ژلاتین بن ماری شده و خنک را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه پاناکوتا خرمالو

وقتی شیر جوشید باید مخلوط خرمالو ها را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از  ۱ الی ۲ دقیقه از شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود باید داخل قالب مورد نظر بریزید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس قالب را خارج کنید و با دست دسر را از اطراف قالب جدا کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاناکوتا خرمالو قالبی خوشمزه و راحت با ژلاتین

  1. اگر گوشتکوب یا غذاساز برای میکس کردن خرمالو نداشتید می توانید از دست یا گوشتکوب دستی استفاده کنید.
  2. مقدار شکر به شیرینی خرمالو ها بستگی دارد و می توانید تغییر دهید.
  3. چون دسر خامه دارد اصلا نیازی به چرب کرد قالب نیست و خیلی راحت جدا می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه