طرز تهیه کیک با روکش کاسترد خوشمزه، ساده و زعفرانی

طرز تهیه کیک کاسترد

 

یکی از کیک های خوش رنگ و خوش طعم می باشد که با پودر کاسترد تهیه می شود شما می توانید برای تهیه این کیک از لوازم قنادی این پودر را تهیه کنید. کاسترد از بهم زدن زرده تخم مرغ با شیر و خامه تهیه می شود بعضی ها معتقد هستند واژه کاسترد به زمان روم باز می گردد و ریشه این کلمه فرانسوی می باشد. شما می توانید این کیک را برای عصرانه و دورهمی تهیه کنید و به دلخواه با سس و گاناش مورد نظر تزئین کنید. امروز در پارسی دی کیک کاسترد را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آرد سفید۱ و ۲/۳ پیمانه
پودر کاسترد۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مرباخوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه رویه کاسترد

پودر کاسترد۲ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
شیر۱ پیمانه
پودر زعفراننوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک با روکش کاسترد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آرد و بیکینگ پودر و کاسترد را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. فر را روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد را داخل محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ و وانیل و شکر را باهم داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کشدار و حجیم شود سپس در ادامه روغن و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد و کاسترد

مخلوط آرد و کاسترد را به تدریج به مواد تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید تا مایه یکدستی بدست بیاد حتما در یک جهت مواد کیک را فولد کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک کاسترد

یک قالب میانی تهی به قطر ۲۴ سانت را با کمی قلمو روغن چرب کنید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید و با خلال دندان چک کنید تا از کیک تمیز خارج شود سپس از قالب خارج کنید.

مرحله پنجم: تهیه رویه کاسترد

تمام مواد رویه را داخل قابلمه ریخته و با قاشق هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و مدام روی شعله کم هم زده تا غلظت شبیه به فرنی پیدا کند سپس کرم بدست آمده را روی کیک ریخته و با پودر پسته تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کیک کاسترد

  1. می توانید از روغن جدا کننده یا کمی آرد برای قالب استفاده کنید تا کیک به قالب نچسبد.
  2. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر انتخاب کنید.
  3. می توانید به دلخواه ۲ دقیقه روی فر را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود.
  4. می توانید از قالب گرد یا لوف استفاده کنید.
  5. بجای شیر از ماست نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه