طرز تهیه دسر کاسترد زعفرانی شیک و مجلسی با خامه صبحانه

 دسر کاسترد زعفرانی

 

دسر ها یکی از خوشمزه ترین بخش های آشپزی می باشند که با انواع پودر های آماده و نیمه آماده تهیه می شوند و گزینه خوبی برای مهمانی ها و مراسمات مختلف در خانه می باشد، شما می توانید این دسر های خوشمزه را در کنار غذا های اصلی خود سرو کنید و از طعم و مزه خوشمزه آن لذت ببرید. شما می توانید دسر ها را در ظرف های مختلف بریزید به صورت تک نفره سرو کنید و یا می توانید شب قبل دسر کاسترد زعفرانی را تهیه و در یخچال قرار دهید و به دلخواه با مغزیجات مختلف تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر کاسترد زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر ۳ پیمانه
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری سر پر
شکر۵ ق غذا خوری
کره۴۰ گرم
گلاب۱/۲ پیمانه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
زعفرانبه مقدار لازم
خلال پسته و بادامبرای تزیین

طرز تهیه دسر کاسترد زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک یک پیمانه اندازه گیری مواد را اندازه بزنید، زعفران را به همراه کمی قند بسابید تا خوشرنگ و نارنجی شود و بعد دم کنید. شیر و نشاسته و شکر را باهم داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه باید مواد را مداوم هم بزنید تا کم کم شروع به غلیظ شدن کند و ته نگیرد، در ادامه باید زعفران دم کرده غلیظ را به مقدار دلخواهی که دوست دارید دسر رنگ بگیرد به همراه گلاب اضافه کنید و همچنان با هم زدن ادامه دهید تا کاملا غلیظ شود.

مرحله سوم: افزودن خامه

در ادامه وقتی دسر مجدد شروع به غلیظ کردن کرد باید کره اضافه کنید و هم بزنید تا کره نیز ذوب شود و زمانی که کره ذوب شد باید دو ملاقه از مواد جدا کنید و ۱۰۰ گرم خامه به آن دو ملاقه اضافه کرده و هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر کاسترد زعفرانی

در ادامه باید کل خامه حل شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود، سپس بعد از خوردن یک جوش کوچک از روی حرارت بردارید و دسر را داخل لیوان یا کاسه های مورد نظر بریزید و می توانید با خلال پسته و بادام تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر کاسترد زعفرانی

  1. می توانید این دسر را به صورت گرم یا خنک شده سرو کنید.
  2. اگر احساس کردید رنگ دسر کم شده است می توانید کمی زعفران مجدد اضافه کنید.
  3. خامه باید هم دمای محیط باشد.
  4. برای لطیف شدن مواد باید دسر خوب مداوم هم بخورد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه