طرز تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه با فر و بدون فر مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی کاسترد

 

که از پودر کاسترد تهیه می شود و یکی از شیرینی ها خوشمزه نوروزی می تواند باشد شما می توانید با انواع مغزها یا بریلو یا شکلات ذوب شده این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید اما برای تهیه این شیرینی باید پودر کاسترد داشته باشید این پودر به صورت آماده در لوازم قنادی ها موجود است در واقع این پودر از مخلوط زرده تخم مرغ و شیر و خامه تهیه شده است و با آن انواع کرم و دسرها را می توانید تهیه کنید یکی از دسرهای معروف به نام بلان مانژ از همین پودر کاسترد تهیه می شود. شما مانند دیگر شیرینی ها می توانید شیرینی کاسترد را بدون فر و در فرهای دست ساز خانگی تهیه کنید. امروز در پارسی دی شیرینی کاسترد بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۳۰۰ گرم
پودر قند۱ پیمانه
پودر کاسترد۱ پیمانه
آرد۲ و ۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی کاسترد مغزدار

مرحله اول : هم زدن کره

ابتدا کره را قبل از شروع کار در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود سپس داخل کاسه ریخته و پودر قند را به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملا سبک و روشن شود.

مرحله دوم : تهیه خمیر شیرینی کاسترد

در ادامه وانیل را افزوده و بمدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس پودر کاسترد را افزوده و مجدد هم بزنید تا یکدست شود سپس به تدریج شروع به افزودن آرد کنید تا خمیر شیرینی بدست بیاد.

مرحله سوم : استراحت خمیر

نیازی نیست خمیر را با دست ورز دهید سعی کنید با لیسک آرد را به خورد خمیر دهید تا مانند خمیر وسط کاسه جمع شود سپس داخل یک نایلون گذاشته و بمدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

مرحله چهارم : کاتر زدن شیرینی کاسترد

خمیر را بین دو نایلون با وردنه باز کنید برای تهیه این شیرینی می توانید کاتر فشاری تهیه کنید و با آن شیرینی را کاتر بزنید یا به اندازه گردو در دست بردارید و کمی خمیر را پهن کرده و با چنگال به آن شکل دهید سپس تمام شیرینی ها را آماده کنید و داخل سینی قرار دهید.

مرحله پنجم : پخت شیرینی کاسترد با فر

فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود سپس سینی فر را قرار داده و بمدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی پخته شود حواستان باشید شیرینی نباید تغییر رنگ دهد سپس از روی سینی جدا کنید.

مرحله ششم : شیرینی کاسترد بدون فر

شیرینی کاسترد ها را داخل تابه دو طرفه قرار داده و کف تابه را حتما کاغذ روغنی بیاندازید سپس تابه روی شعله پخش کن قرار داده و بمدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا شیرینی کاسترد پخته شود.

مرحله هفتم : شیرینی کاسترد مغزدار

بعد از اینکه شیرینی کاسترد ها خنک شدن باید آن را تزئین کنید اگر از کاتر فشاری استفاده کردید که وسط شیرینی خالی بود می توانید وسط آن را با بریلو و یا شکلات بن ماری شده تزئین کنید و یا می توانید نصف شیرینی را داخل شکلات زده و روی آن پودر نارگیل بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی کاسترد

  1. شیرینی بافت ترد دارد و اصلا شکننده و بیسکویتی نمی باشد.
  2. ممکن است جنس آردها با هم متفاوت باشد پس حتما به تدریج اضافه کنید.
  3. با مقادیر فوق ۱۵۰ عدد شیرینی کاسترد خواهید داشت.
  4. بجای کره از ماگارین می توانید استفاده کنید.
  5. برای فر برقی و ماکروفر ۲۰ درجه دما را کمتر تعیین کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه با فر و بدون فر مرحله به مرحله
2.7 (53.33%) 3 votes