خواص و مضرات روغن هسته انار ، 15 خاصیت روغن هسته انار برای سلامتی

خواص روغن هسته انار

خواص روغن هسته انار , مضرات و عوارض روغن هسته انار , o hw v yk isji hkhv

خواص و مضرات روغن هسته انار

روغن هسته انار یک روغن طبیعی و معطر می باشد که از پرس سرد شده دانه های انار به دست می آید. این روغن دارای غلظت زیادی بوده و مقدار کم آن برای حس کردن اثراتش کافی است. روغن هسته انار از روغن های گران قیمت محسوب می شود.

روغن هسته انار روغن پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص روغن هسته انار را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص روغن هسته انار در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص روغن هسته انار

پاکسازی پوست

انار دارای خاصیت قابض کنندگی می باشد که باعث پاکسازی پوست می شود. این میوه دارای خاصیت ضدباکتریایی بوده که با آلودگی های روی پوست مقابله می کند. شما می توانید مقداری آبلیمو را با روغن هسته انار ترکیب کرده و برای پاکسازی معده و دستگاه گوارش استفاده کنید.

پاکسازی عروق

خیلی اوقات به دلیل عادات ناصحیحی که داریم عروق بسته می شود ، عادت هایی نظیر غذا خوردن بی وریه ، غلظت خون بالا و … که باعث بسته شدن عروق می شود. روغن هسته انار باعث پاکسازی عروق شده و از تجمع پلاکت ها پیشگیری می کند. شما می تونید چند قطره روغن هسته انار را با آب لیمو ترش ترکیب کنید و میل کنید.

خواص ضد سرطانی

انار دارای آنتی اکسیدان ، ویتامین آ و ویتامین سی می باشد. روغن هسته انار برای مبارزه با سرطان های مختلف نظیر سرطان پروستات ، سینه و ریه کاربرد دارد. شما می توانید برای جلوگیری از آسیب سلول های پوست از روغن هسته انار استفاده کنید. چند قطره روغن هسته انار را با یک لیوان آب مصرف کنید.

تسریع در بازسازی پوست

خیلی از محصولات زیبایی که در بازار برای تبلیغ وجود دارد کارساز نبوده است و شکست خورده است ، شما می توانید از روغن هسته انار برای بازسازی سلول ها استفاده کنید. خیلی از شرکت ها و صنایع از روغن هسته انار برای محصولات زیبایی و آرایشی استفاده می کنند. شما می توانید برای تسریع در بازسازی پوست از این روغن استفاده کنید.

کاهش فشار خون

شما می توانید با مصرف روزانه انار فشار خون خود را کاهش دهید. بهترین روش برای کاهش فشار خون بیماری های قلبی استفاده از روغن هسته انار می باشد که به همراه آب لیمو مصرف شود تا فشار خون کاهش پیدا کند. مصرف منظم این کار باعث کاهش فشار خون تا ۶۰ درصد می شود.

تقویت و سلامت قلب

می دانیم که انار سرشار از آنتی اکسیدان مختلف می باشد ، شما می توانید چند قطره روغن هسته انار را با آبلیمو ترکیب کنید و برای جلوگیری از کلسترول بد خون و افزایش بیشتر گردش خون میل کنید تا سلامت قلب شما تضمین شود.

افزایش انعطاف پذیری پوست

برای داشتن پوست نرم از روغن هسته انار استفاده کنید. این روغن باعث حفظ نرمی و انعطاف پذیری پوست می شود. روغن هسته انار باعث تحریک کراتینوسیت ها می شود و افزایش انعطاف پذیری پوست را به دنبال دارد.

سلامت دهان و دندان

پلاک های دندانی باعث ایجاد باکتریای مختلف و دندان درد می شود. شما می توانید با روغن هسته انار به راحتی دهانی تمیز داشته باشید. این روغن برای رفع مشکلات دندان موثر است. شما مقداری روغن را روی پنبه گذاشته و بر روی ناحیه درد قرار دهید. این کار باعث می شود تا دندان های شما تمیز و درخشان شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که گفته شد انار سرشار از ویتامین سی می باشد ، ویتامین سی برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری می باشد. روغن هسته انار را با آب گرم ترکیب کرده و میل کنید ، این کار باعث تامین ویتامین سی بدن شما تا ۱۵ درصد می شود.

سلامت پوست

روغن هسته انار برای انعطاف پذیری پوست بسیار مفید می باشد. این روغن در صنعت آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین سی موجود در انار باعث تولید کلاژن می شود که باعث انعطاف پذیری پوست می شود. خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در انار باعث بازسازی پوست می شود.

تقویت حافظه

روغن هسته انار برای کسانی که مشکلات حافظه دارند کاربردی است ، پزشکان به کسانی که مشکلات حافظه دارند و به کسانی که در معرض بیماری آلزایمر هستند توصیه می کنند روغن هسته انار را با آب لیمو ترکیب کرده و در طول روز سه بار میل کنند. این کار باعث افزایش فعالیت مغز شده و به بهبود حافظه کمک می کند.

رژیم لاغری و کاهش وزن

انار را اگر به صورت روزانه مصرف کنید می تواند برای کنترل وزن مفید باشد. ۲ قطره روغن هسته انار را با آب گرم ترکیب کرده و به صورت ناشتا میل کنید. این کار به کاهش وزن کمک می کند.

افزایش تراکم استخوان

شما می توانید روغن هسته انار را روزانه به همراه آب لیمو برای پیشگیری از بیماری های استخوان مصرف کنید. عصاره انار سرشار از ویتامین می باشد که باعث افزایش تراکم استخوان می شود. زنان باردار می توانند از روغن هسته انار استفاده کنند چرا که برای آنها بسیار مفید می باشد.

درمان اسهال

روغن هسته انار به دلیل خاصیت قابض کنندگی خود برای درمان اسهال موثر است.

مضرات روغن هسته انار

مشورت با پزشک

باعث واکنش های آلرژیک در بدن می شود و به همین دلیل در پخت و پز استفاده نمی شود ، به همین دلیل قبل از مصرف خوراکی این روغن حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.