طرز تهیه کیک ارده و کنجد و گردو ساده، خوشمزه و مقوی

طرز تهیه کیک ارده

 

از کیک خوشمزه و مقوی می باشد که شما به راحتی می توانید تهیه کنید. این کیک هم با کنجد و هم شیره انگور تهیه می شود و به دلخواه می تواند در مواد کیک ارده گردو نیز بریزید. اما این کیک به دلیل داشتن ارده یا طحنیه خواص زیادی دارد بخصوص در زمستان باعث گرم شدن بدن می شود، تامین کسلیم بدن، کاهش کلسترول و چوبی خون، بهترین وعده برای کودکان می باشد زیرا در رشد حافظه آن ها بسیار موثر است، رفع بیمارهای رحم در بانوان می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک ارده را به شما آموزش خواهیم داد با همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ و ۱/۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
ارده۱/۲ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
روغن۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق مرباخوری
وانیل۱/۸ ق چای خوری
کمی کنجدبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک ارده و کنجد

مرحله اول:  آماده سازی

ابتدا تمام مواد را قبل از شروع کار داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس فر را روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: جداسازی زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با همزن برقی شروع به زن کنید ابتدای کار سفیده کف می کند ولی کم کم سفت می شود باید در حدی بزنید که سفیده مانند خامه قنادی فرم بگیرد و زمانی که ظرف را برعکس می کنید نباید از ظرف بیرون بریزید ظرف سفیده را داخل یخچال بگذارید تا باقی مراحل خنک بماند.

مرحله سوم: هم زدن زرده

زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و شروع به همزدن کنید تا زرده ها از لختگی خارج و کمی کرم رنگ شود سپس روغن مایع را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله چهارم : افزودن ارده و شیر

در ادامه ارده و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا یکدست شود سپس سفیده را به آرامی به مواد اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید اصلا نباید پف سفیده را بگیرد.

مرحله پنحم : تهیه مایه کیک ارده

مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید حتما در یک جهت هم بزنید تا پف مواد نخوابد سپس یک قالب گرد میان تهی یا ساده به قطر ۲۰ سانت را با روغن جامد کاملا چرب کنید و داخل قالب کنجد بو داده بریزید باید تمام قسمت های قالب یک لایه پوشیده شود.

مرحله ششم : پخت کیک ارده و کنجد

مایه کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود سپس از قالب خارج کنید و با ارده و گردو تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کیک ارده

  1. حتما باید پره های همزن در هنگام همزدن سفیده تمیر باشد تا فرم بگیرد.
  2. می توانید بجای شکر از شیره انگور یا خرما استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه کمی گردو خرد شده داخل مواد کیک بریزید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه