طرز تهیه کیک ارده و شیره انگور خیلی راحت و خوشمزه با ماست و پف زیاد

دستور پخت کیک ارده و شیره انگور

طرز تهیه کیک ارده و شیره انگور

 

کیک ارده و شیره انگور یکی از کیک های بسیار سالم و خوشمزه است و به دلیل استفاده از شیره انگور حالت کاراملی دارد و طعم فوق العاده ی دارد و شما می توانید به راحتی این کیک را در قالب های مختلف تهیه کنید و به دلخواه با افزودن گردو می توانید یک کیک فوق العاده با پف زیاد داشته باشید. اگر به کیک های شیره انگور علاقه دارید می توانید این کیک را آماده کنید و در فر برقی یا گازی طبخ کنید و اگر فر در دسترس ندارید داخل فر دست ساز یا قابلمه نیز می توانید پخت کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک ارده و شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ارده و شیره انگور

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق مربا خوری
  • روغن ۲/۳ پیمانه
  • ماست ۲/۳ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • شیره انگور ۱/۲ پیمانه
  • ارده ۳ ق غذا خوری
  • گردو به دلخواه

طرز تهیه کیک ارده و شیره انگور و گردو با طعم و مزه فوق العاده در فر و قابلمه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند، سپس به کمک پیمانه یک لیوان فرانسوی دسته دار مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه زمان دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و وانیل و شکر را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا کشدار و حجیم شود و در حین هم زدن با لیسک دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و بعد ماست را اضافه کنید و برای چند ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک ارده و شیره انگور

در ادامه باید روغن را اضافه کنید و بعد شیره انگور و ارده را افزوده و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد مخلوط آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و مواد را با لیسک فولد کنید و در انتها گردو خرد شده را نیز اضافه کنید. یک قالب را چرب کنید و مواد را داخل کیک بریزید و یا در قابلمه گرم شده بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک ارده و شیره انگور

در ادامه باید قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد از پخت از قالب خارج و روی آن پودر قند بپاشید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک ارده و شیره انگور و شکر

  1. اگر می خواهید مقدار شکر کمتر باشد می توانید ۱/۲ پیمانه بریزید.
  2. برای پخت در فر برقی باید دما را روی ۱۶۵ به مدت ۳۵ دقیقه بگذارید.
  3. برای این مقدرا یک قالب گرد به قطر ۲۰ سانت مناسب است.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه