طرز تهیه کیک هل و گلاب ساده و خوشمزه با ماست در فر

طرز تهیه کیک هل و گلاب

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که با تهیه آن بو و عطر خوب آن تمام فصای خانه را می گیرد. شما می توانید این کیک هل و گلاب را داخل یک قالب بزرگ یا میان تهی تهیه کنید و یا می توانید مانند تصویر از قالب های کوچک برای سرو تک نفره استفاده کنید این کیک بی شک می توان گفت از کیک های خوشمزه با طعم و مزه بهشت است که نمی توانید از خوردن آن صرف نظر کنید و یک کیک ساده است و برای کسانی که کیک های ساده را دوست دارند بسیار لذتبخش است طعم و مزه هل در این کیک بسیار خوشمزه و خوش عطر است و بهتر است از هل تازه استفاده کنید و یا خود در خانه هل را آسیاب کنید تا عطر بیشتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک هل و گلاب با ماست در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
شکر۱۰۰ گرم
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
ماست پرچرب۷۰ گرم
روغن مایع۷۵ گرم
آب۵۰ گرم
گلاب۵۰ گرم
آرد۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق غذا خوری
عسل۱/۲ ق غذا خوری
جوش شیرین (اختیاری)نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک هل و گلاب با ماست در فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برای تهیه کیک هل و گلاب تمام مواد لازم را اندازه گیری و در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند سپس فر را روشن کنید تا گرم شود و قالب مورد نظر را چرب کنید تا آماده باشد آرد و بیکینگ پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و به آن شکر و وانیل و هل را اضافه کنید حالا با همزن برقی یه مدت ۵ الی ۶ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ و شکر کاملا کرم رنگ و حجیم شود وقتی به این مرحله رسید به ترتیب آب و گلاب را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک هل و گلاب

در ادامه ماست و عسل را نیز به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید حالا مخلوط آردها را روی مواد به تدریج الک کنید و با کند ترین دور همزن برقی به مدت چند ثانیه بزنید تا آرد کاملا باز شود در انتها روغن را اضافه کنید و فقط با لیسک در حدی که مواد یکنواخت و یکدست شود به صورت دورانی هم بزنید و پف کیک هل و گلاب را اصلا نگیرید.

مرحله چهارم: پخت کیک هل و گلاب

حالا قالب مورد نظر را که از قبل چرب کردید آماده کنید و قالب را تا نصفه پر کنید سپس قالب را در پنجره وسط فر قرار دهید و به مدت ۳۵ دقیقه حدودی با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود سپس کیک هل و گلاب را از قالب خارج و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک هل و گلاب

  1. اگر در فر برقی این کیک را تهیه می کنید دما را ۲۰ دقیقه در نظر بگیرید زیرا حرارت فرهای گازی و برقی متفاوت است.
  2. جوش شیرین کمک می کند مواد بهتر پف و پخته شود اگر ندارید حذف کنید.
  3. از گلاب تازه و هل تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه