طرز تهیه نان کدو حلوایی گیلانی ساده و خوشمزه با شیر در فر

طرز تهیه نان کدو حلوایی

 

یکی از نان های بین المللی می باشد که در سراسر دنیا تهیه می شود همچنین در ایران نیز در استان گیلان نیز تهیه می شود این نان بافت بسیار نرمی دارد. این نان دارای مواد میانی است و می توانید آن را به صورت مغزدار تهیه کنید. این نان اصلا طعم و مزه کدو حلوایی را نمی دهد پس برای تهیه این نان دست بکار شوید و یک میان وعده سالم را در منزل تهیه کنید شما به دلخواه می توانید روی نان را با کمی عسل رقیق شده کاور کنید تا براق شود. شما می توانید نان کدو حلوایی را بدون فر و با فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان کدو حلوایی با شیر در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد سفید۴۵۰ گرم (۴ پیمانه)
خمیر مایه۷ گرم (۱.۵ ق مربا خوری)
پوره کدو حلوایی۱۵۰ گرم (۱/۲ پیمانه)
آب ولرم۶۰ میلی لیتر (۱/۴ پیمانه)
شیر ولرم۸۰ میلی لیتر (۱/۳ پیمانه)
شکر۵۰ گرم (۳ ق غذا خوری)
کره۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمکنوک ق چای خوری

طرز تهیه نان کدو حلوایی گیلانی در فر

مرحله اول: تهیه پوره کدو حلوایی

برای تهیه پوره کدو حلوایی باید ۲۰۰ گرم کدو حلوایی را پوست کنید و خرد کنید سپس داخل قابلمه به همراه کمی آب گذاشته تا پخته و نرم شود سپس بعد از پختن داخل غذاساز ریخته و پوره کنید.

مرحله دوم: عمل آوری خمیر مایه

آب ولرم را داخل یک لیوان یا کاسه ریخته سپس به آن یک ق غذا خوری شکر و خمیر مایه اضافه کنید و هم بزنید و درپوش روی لیوان بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه خمیر مایه عمل کند و کف کند (دمای آب حتما باید به مقداری باشد که نه خیلی داغ نه خیلی سرد باشد که خمیرمایه عمل بیاد).

مرحله سوم: تهیه خمیر

داخل یک کاسه تخم مرغ را ریخته و با چنگال و همزن دستی بزنید تا کمی از لختگی خارج شود سپس به آن شیر ولرم و کره نرم شده و مابقی شکر و پوره کدو حلوایی و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی یکدست شود در ادامه خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و بعد به تدریج شروع به اضافه کردن آرد کنید.

مرحله چهارم: استراحت خمیر

میزان افزودن آرد تقریبی می باشد پس به تدریج اضافه کنید تا مانند خمیر وسط کاسه جمع شود بیش از حد آرد نریزید زیرا خمیر سنگین می شود و پف نمی کند و سعی کنید چسبندگی خمیر را با ورز دادن از بین ببرید به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید سپس داخل یک کاسه قرار دهید و روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در جای گرم قرار دهید تا پف کند.

مرحله پنجم: تهیه نان کدو حلوایی

بعد از اینکه خمیر پف کرد حجم آن را با مشت بگیرید سپس به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید و سپس چونه بگیرید سپس روی چونه ها برش هایی ایجاد کنید و وسط خمیر را سوراخ کنید سپس داخل سینی فر به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید تا دوباره حجم بگیرد.

مرحله ششم: پخت نان کدو حلوایی

روی نان ها را با کمی زعفران و قلمو رومال کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۹۰ قرار دهید تا نان ها پخته شوند سپس برای طلایی شدن روی نان ها ۲ دقیقه گریل را روشن کنید بعد از خنک شدن از روی سینی فر جدا کنید.

فوت و فن های دستور پخت نان کدو حلوایی رژیمی

  1. برای هم زدن آرد از قاشق چوبی استفاده کنید.
  2. یک ظرف آب داخل فر بگذارید تا بخار کند تا نان های لطیفی داشته باشید.
  3. مرکز نان ها را که کمی گود کردید با گردو پر کنید.
  4. به دلخواه می توانید از مخلوط گردو و گلاب و دارچین برای مواد میانی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه

  • رحمانی ۲ سال پیش

    سلام خیته نباشید ببخشید برای داخل ماکروو از چه دمایی استفاده کنیم و چون فضای کوچکی داره ظرف اب رو باید کجا بزاریم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      سلام دوست عزیز نیازی به گذاشتن آب داخل مایکروفر نیست. همیشه برای پخت همه نان و ها و شیرینی ها باید نسبت به فر گازی 20 درجه کمتر تنظیم کنید.

      پاسخ
  • میترا ۱ سال پیش

    سلام
    ایا در پخت این نان و یا هرنان صبحانه دیگر!، میتوان بجای کره حیوانی، از کره گیاهی مثل سوپر طلایی استفاده کرد!؟. ممنونم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام بله عزیزم می توانید از کره گیاهی استفاده کنید

      پاسخ