طرز تهیه شاتو بریان خوشمزه و رستورانی با سس قارچ مخصوص

شاتو بریان

 

یکی از غذاهای فرانسوی است یا همان استیک گوشت گاو می باشد تاریخچه نام این غذا کمی گیج کننده می باشد و تاریخچه دقیقی از پیدایش نامش یافت نشده است اما یکی از نویسنده های فرانسوی نیز به همین نام است که بسیار مشهور است. اما مطمئن باشید وقتی به فرانسه سفر کردید و در یک رستوران نام این غذا را مشاهده کردید بدانید یک برش از گوشت گاو بریان شده را به همراه سس قرمز کلاسیک برای شما خواهند آورد که بسیار خوشمزه می باشد اما فیله گوشت گاو یکی از گران ترین قطعات گوشت گاو است و بسیار نرم و لطیف است اما در فرانسه برای شب کریسمس شاتو بریان را با سیب زمینی و سس سرو می کنند که بسیار دلچسب خواهد بود. امروز در پارسی دی شانو بریان فرانسوی با سس قارچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت فیله گاو۳ برش
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس 

قارچ۴۵۰ گرم
سیر۴ حبه
شیر۱ پیمانه
کره۲ ق غذا خوری
آرد۱ ق غذا خوری
جعفری تازه۱ دسته
خامه۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه شاتو بریان

مرحله اول : مرینت کردن گوشت

گوشت را خرد کرده و یا اگر از فیله آماده استفاده می کنید می توانید به دلخواه کمی با بیفتک بکوبید سپس به آن نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون و پیاز خلالی شده مزه دار کنید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا طعم ها به خورد گوشت برود.

مرحله دوم : سرخ کردن

داخل یک تابه کره را ریخته و اجازه دهید ذوب شود وقتی که دور تابه شروع به قل زدن کردن تکه های گوشت مزه دار شده را که پیاز ها را از آن جدا کردید داخل تابه گذاشته و با بدون اینکه آنها را تکان دهید اجازه دهید با کره حسابی سرخ و طلایی شود (این مرحله نباید زیاد طول بکشد نهایت ۸ دقیقه کافی می باشد وگرنه گوشت خشک می شود و آب بافت گوشت از بین میرود).

مرحله سوم : پیچیدن فویل

گوشت ها را پس از پختن داخل فویل بچیید این کار باعث می شود گوشت نرم شوند به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در این حالت بگذارید تا بماند تا شما در ادامه سس مخصوص را آماده می کنید.

مرحله چهارم : تهیه سس مخصوص

ابتدا قارچ ها را اسلایس کنید و در تابه ریخته و با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافی آن ها کشیده شود سپس از تابه خارج کنید و کره را اضافه کنید تا ذوب شود سپس سیرها را پوره کنید و با کره تفت دهید و قارچ های سرخ شده را اضافه کنید و آرد را بریزید و با قارچ ها خوب تفت دهید در ادامه شیر ولرم را اضافه کنید و هم بزنید وقتی به غلظت رسید خامه و ادویه و جعفری خرد شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله آخر

گوشت ها را از داخل فویل خارج کنید و روی دیس گذاشته و سس مخصوص قارچ را روی گوشت بریزید و داغ داغ میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شاتو بریان

  1. در کنار این غذا می توانید از سیب زمینی تنوری هم استفاده کنید.
  2. می توانید گوشت ها را روی منقل کباب کنید سپس کره ذوب شده روی آن بریزید.
  3. مهم ترین نکته تهیه این غذا نپختن زیاد گوشت است و گوشت باید آبدار بماند.
  4. از گوشت راسته گوساله هم می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه