خواص و مضرات قارچ گانودرما ، 21 خاصیت قارچ گانودرما برای سلامتی بدن

خواص قارچ گانودرما

خواص قارچ گانودرما , مضرات قارچ گانودرما , خاصیت ها و زیان های قارچ گانودرما , o hw rhv  hk nvlh

خواص و مضرات قارچ گانودرما

قارچ گانودرما یک نوع قارچ می باشد که در مناطق گرم و مرطوب می روید. این قارچ هزاران سال است که عضو ثابت طب شرقی می باشد. در طب سنتی چینی از قارچ گانودرما برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است.

قارچ گانودرما گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص قارچ گانودرما را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص قارچ گانودرما در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص قارچ گانودرما

درمان دردهای روماتیسم

قارچ گانودرما دارای خاصیت ضد التهابی بوده و برای درمان دردهای روماتیسم و آرتروز مفید است.

بهبود عملکرد تیروئید

قارچ گانودرما دارای آنتی اکسیدان زیاد می باشد و همچنین ویتامین دی موجود در این قارچ باعث بهبود عملکرد تیروئید می شود و از کم کالری و پرکاری تیروئید جلوگیری می کند.

درمان جوش و آکنه

قارچ گانودرما به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی که دارد برای جلوگیری از بیماری آکنه و حوش صورت موثر است. قارچ گانودرما برای سم زدایی و پاک سازی پوست بسیار موثر می باشد. شما می توانید برای درمان جوش و آکنه از قارچ گانودرما استفاده کنید.

درمان عفونت ادراری

قارچ گانودرما دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی می باشد که برای سم زدایی و پاک سازی مثانه مفید بوده و برای دستگاه ادراری بسیار مفید می باشد چرا که باعث درمان عفونت ادراری می شود.

درمان و پیشگیری از میگرن

کمبود اکسیژن در مغز یکی از عوامل بروز میگرن است. قارچ گانودرما به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد باعث افزایش اکسیژن رسانی به مغز می شود و برای درمان و پیشگیری از بیماری میگرن مفید است.

جوانسازی پوست صورت

آنتی اکسیدان های موجود در این قارچ باعث گردش خون بیشتر شده و همچنین از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

سم زدایی و پاکسازی کبد

قارچ گانودرما به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد باعث سم زدایی و پاک سازی کبد می شود. این قارچ خطر ابتلا به بیماری های کبد مانند هپاتیت ب ، کبد چرب و سیروز کبدی را کاهش می دهد.

پیشگیری از بیماری ایدز

قارچ گانودرما به دلیل داشتن تری ترپن ها دارای خاصیت ضد ویروسی ، ضد باکتری و ضد قارچی می باشد که برای پیشگیری از بیماری ایدز مفید است.

تقویت و افزایش رشد موها

قارچ گانودرما دارای خاصیت ضد التهابی می باشد که باعث بهبود گردش خون در بدن می شود و با تقویت فولیکول مو به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند. این قارچ برای جلوگیری از سفیدی زودرس مو موثر است.

بهبود آسم ، حساسیت و آلرژی

تری ترپن موجود در قارچ گانودرما دارای خواص ضد آلرژی می باشد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. یک درمان طبیعی برای حساسیت و آلرژی و آسم می باشد. پلی ساکارید موجود در قارچ گانودرما توانایی تولید آنتی بادی مختلف برای مبارزه با باکتری ها را دارد.

مفید برای بیماری پپسی

قارچ گانودرما باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری از بیماری پپسی موثر است.

کاهش ریزش موها

وجود استرس و اضطراب و رادیکال های آزاد دو دلیل اصلی برای ریزش مو هستند ، قارچ گانودرما سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و به درمان استرس کمک می کند.

کاهش فشار خون

قارچ گانودرما دارای مقادیر زیادی از تری ترپن می باشد که باعث کاهش التهاب در رگ ها شده و به جریان خون و شریان ها کمک می کند و باعث کاهش فشار خون می شود. قارچ گانودرما را به مدت دو هفته مصرف کنید تا فشار خون کاهش پیدا کند.

خواص ضد سرطانی

قارچ گانودرما به دلیل داشتن بتاگلوکان و آنتی اکسیدان می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود ، قارچ گانودرما با افزایش تعداد گلبول های سفید خون برای درمان سرطان موثر است.

پیشگیری از ابتلا به ام اس

ام اس یک بیماری خود ایمنی می باشد که می توان با مصرف قارچ گانودرما این بیماری را کنترل کرد. پلی ساکاراید موجود در این قارچ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری ام اس را کاهش می دهد.

مفید برای دیابتی ها

مصرف قارچ گانودرما باعث می شود تا قند خون کنترل شده و به بیماری دیابت کمک می کند. برای اینکه دیابت را کنترل کنید بهتر است از قارچ گانودرما استفاده کنید. مصرف منظم قارچ گانودرما به مدت ۱۲ هفته باعث افزایش هموگلوبین خون می شود. پلی ساکارید موجود در قارچ گانودرما باعث افزایش سطح انسولین شده که به تنظیم قد کمک می کند.

کاهش کلسترول

قارچ گانودرما به دلیل داشتن گانودریک اسید باعث کاهش چربی خون و همچنین تری گلیسیرید می شود که این امر باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی در افراد می شود. همچنین این امر باعث می شود تا سکته قلبی کاهش پیدا کند.

اگر استرس شدید داشته باشید یا تیروئید شما دچار اختلال شود کلسترول خون شما به شکل ویژه ای افزایش پیدا می کند. قارچ گانودرما به تعادل هورمون تیروئید کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

رژیم لاغری و کاهش وزن

تحقیقات نشان می دهد که قارچ گانودرما دارای مواد فعال می باشد که باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. این امر به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. پلی ساکارید موجود در قارچ گانودرما باعث سم زدایی شده و پاکسازی بدن را به دنبال دارد.

درمان بی خوابی و خستگی

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی موجود در این قارچ باعث افزایش ترشح هورمون شادی و بهبود عملکرد مغز و درمان استرس می شود. قارچ گانودرما برای درمان بی خوابی و خستگی و افزایش انرژی بدن موثر است.

مضرات قارچ گانودرما

عوارض در برخی افراد

همانطور که خوانده اید قارچ گانودرما برای سلامتی مفید است اما باید در مورد عوارض جانبی آن نیز بدانید. قارچ گانودرما در برخی افراد باعث خشکی دهان ، خارش گلو ، سرگیجه و خارش می شود. همچنین آب ریزش بینی و سوءهاضمه را به دنبال دارد. اگر این علائم در شما ظاهر شد بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

تداخل با داروی فشار خون

اگر از داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده می کنید بهتر است در مصرف قارچ گانودرما احتیاط کنید و حدالمقدور با مشورت پزشک آنرا مصرف کنید چرا که ممکن است با این داروها تداخل ایجاد کند و باعث افزایش خطر خونریزی شود.


  • مرتضی ۲ سال پیش

    سلام قارچ گانودرما تاثیری روی تومور بدخیم سرطان کبد داره؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      گانودرما خواص ضد سرطانی دارد و این قارچ سبب می شود تا آنزیم های موجود در معده افزایش یابد که در نتیجه دفع سریع داروها و مواد شیمیایی که برای کبد مضر هستند را دارد

      پاسخ
      • مرتضی ۲ سال پیش

        ما دارو های شیمیایی گرفتیم تاثیری ندشت و بد تر شده این هم مثل اونا نباشه

        پاسخ
        • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

          بهتر قبل از مصرف با متخصص حتما مشورت کنید.

          پاسخ