طرز تهیه خورش قیمه کدو زعفرانی مجلسی و آسان با گوشت

طرز تهیه خورش قیمه کدو

 

یکی از انواع روش های تهیه قیمه می باشد ولی با کدو سبز که بسیار خوشمزه و فوری است شما می توانید برای تهیه خورشت قیمه کدو از مرغ یا گوشت استفاده کنید و برای مهمانی و مجالس نیز گزینه بسیار مناسبی است. اگر شما به کدو سبز علاقه دارید می توانید این خورش را تهیه کنید و به همراه یک پلو زعفرانی میل کنید. اما کدو سبز برای لاغری و تناسب اندام بسیار مناسب است، بهبود سلامت قلب و چشم و کمک به کنترل دیابت از خواص خوب کدو سبز می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش قیمه کدو با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

لپه۱ پیمانه
گوشت خورشتی۲۵۰ گرم
کدو سبز۵ عدد
رب۱ ق غذا خوری
پیاز بزرگ۱ عدد
چوب دارچین۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، گرد لیمو، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه کدو با گوشت

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

ابتدا قبل از شروع کار لپه را با کمی آب خیس کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم راحت تر پخته شود سپس پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود و بوی خامی زردچوبه گرفته شود و بعد گوشت خورشتی را که خرد کردید اضافه کنید.

مرحله دوم: تفت دادن لپه و رب

زمانی که گوشت را اضافه کردید کمی فلفل سیاه اضافه کنید و خوب گوشت ها را سرخ کنید سپس لپه را اضافه کنید و تفت داده تا کمی لپه سرخ شود در انتها رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود.

مرحله سوم: پخت خورش قیمه کدو

چوب دارچین را به همراه کمی زعفران و آب اضافه کنید و بگذارید مواد به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و بگذارید تا گوشت و لپه پخته شوند در همین حین کدو ها را بشورید و پوست کنید و به صورت نواری برش بزنید و داخل تابه با کمی روغن خوب سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه خورش قیمه کدو

وقتی گوشت و لپه پخته شدند چوب دارچین را خارج کنید و مقداری مجدد زعفران و نمک اضافه کنید و اجازه دهید خورشت قیمه کدو غلیظ شود سپس گرد لیمو را به همراه کدو داخل خورشت انداخته و بعد از ۱۰ دقیقه از روی حرارت بردارید و به همراه برنج سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت خورش قیمه کدو

  1. پودر دارچین اضافه نکنید زیرا رنگ خورش را تیره می کند.
  2. می توانید بجای گرد لیمو از لیموعمانی یا لیموترش تازه استفاده کنید.
  3. اگر لپه شما زودپز می باشد در اواسط پخت آن را اضافه کنید وگرنه لپه ها له می شوند.
  4. می توانید به دلخواه مقدار رب را بیشتر بریزید یا از ترکیب رب و پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  5. مقدار کدو ها را بنا به سلیقه می توانید کم و زیاد کنید و از چند عدد گوجه گیلاسی برای تزئین می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه