طرز تهیه بیسکویت خانگی کره ای ترد و خوشمزه و ساده

طرز تهیه بیسکویت

این رسپی طرز تهیه آسان و بی دردسری را دارد و به راحتی در منزل می توانید بیسکویت تهیه کنید. شما برای اینکه بیسکویت طرحداری داشته باشید کافی است چند تا کاتر مخصوص بیسکویت تهیه کنید تا برای کودکان و مهمانی خود بیسکویت خوشمزه خانگی بپزید و یا می توانید با کاتر های مخصوص ولنتاین با کمک رویال آیسینگ تزئین کنید و آن را هدیه بدید. بیسکویت تاریخچه قدیمی دارند و برای اولین بار به طور اتفاقی در زمان روم باستان توسط رومیان کشف شد آنها یک تکه از خمیر را داخل فر می گذاشتند تا ببیند فر به اندازه کافی داغ هست تا بعد از پخت خمیر به شکل بیسکویت در می آمد ولی چون این نان ها شکر و طعم نداشتند زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما با آمدن شکر از خاورمیانه نان های شیرین توجه مردم اروپا را جلب کرد سپس مردم آلمان در قرن ۱۶ میلادی کوکی را کشف کردند. امروز در پارسی دی بیسکویت بسیار خوشمزه را به شما آموزش می دهیم با طعم کره که همراه با چای و قهوه مزه دلچسبی به شما خواهد داد حتما این بیسکویت را برای یکبار امتحان کنید همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره۱۳۰ گرم
پودر قند۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه بیسکویت خانگی

مرحله اول : مخلوط کره و پودر قند

کره را از قبل شروع کار در محیط آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود سپس داخل کاسه ریخته و با همزن با دور تند بزنید تا کرمی و حجیم شود سپس پودر قند را الک کنید تا نرم و یکدست شود سپس به کره اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

مرحله دوم : تهیه خمیر بیسکویت

تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر جمع شود کمی با نوک انگشت ورز دهید فقط باید توجه کنید بیش از حد ورز دادن مواد باعث به روغن افتادن خمیر می شود. خمیر بدست آمده را داخل نایلون گذاشته و یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم : کاتر زدن خمیر

بعد از استراحت خمیر آن را بین دو نایلون با کمک وردنه باز کنید (ضخامت خمیر ۴ میلی باشد) و با کاتر دلخواه شکل بزنید اگر قالب مخصوص ندارید با ته استکان روی خمیر کاتر بزنید و با چنگال یا ماسوره روی آن شکل بزنید. تمام خمیر را قالب بزنید و فر را بمدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله چهارم : پخت بیسکویت

بیسکویت های قالب زده را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداخته اید بگذارید و سینی را در فر قرار دهید و دمای را روی ۱۸۰ درجه و زمان ۱۵ دقیقه زمان دهید تا زیر بیسکویت کمی تغییر رنگ دهد سپس سینی را از فر خارج کنید و یکم که از داغی افتاد بیسکویت ها را از روی کاغذ روغنی جدا کنید. بیسکویت خوشمزه ما حاضر است می توانید برای تزئین کمی شکر روی آن بپاشید و یا با هر چی که دوست دارید تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بیسکویت

  1. بیش از حد بیسکویت را داخل فر نگه ندارید وگرنه خشک می شود.
  2. می توانید خمیر بیسکویت را بمدت یه هفته در یخچال و یک ماه در فریزر نگهداری کنید.
  3. می توانید برای تهیه بیسکویت خانگی از فر های دست ساز و روی گاز نیز استفاده کنید.
  4. می توانید مابین بیسکویت نوتلا یا شکلات تخته ای ذوب شده قرار دهید.
  5. از هر اسانس که دوست دارید در تهیه بیسکویت می توانید استفاده کنید مثل رنده پوست پرتقال یا لیمو.
  6. هنگام کاتر زدن خمیر را ورز ندهید و همه خمیر را یکجا باز نکنید زیرا گرمای دست باعث شل شدن خمیر می شود.
  7. اگر احساس کردید در حین کاتر زدن خمیر شل شده خمیر را داخل یخچال بگذارید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بیسکویت خانگی کره ای ترد و خوشمزه و ساده
3 (60%) 11 votes

  • Raha ۱ سال پیش

    سلام
    بجای پودر قند، میشه شکر سابیده ریخت؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام نه

      پاسخ
  • Raha ۱ سال پیش

    اوکی ممنون
    درستش کردم خوب شد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ