طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی و شکلات ترد و خوشمزه با دستور آسان

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که طعم و مزه خاص آن به دلیل وجود کره بادام زمینی می باشد که آن را از همه کوکی ها متمایز کرده است. این کوکی ابتدا در آمریکا در سال ۱۹۱۰ کشف شد، شخصی به نام جورج واشنگتن کارور یک کشاورز نمونه بوده که ۱۰۵ دستور آشپزی با کره بادام زمینی را به ثبت رسانده است و در دهه ۱۹۳۰ کره بادام زمینی در کوکی ها استفاده شد. کوکی کره بادام زمینی بافتی ترد و خوشمزه دارد و بسیار مناسب عصرانه و دورهمی می باشد و مخصوص افرادی است که طعم و مزه کره بادام زمینی را دوست دارند. امروز در پارسی دی کوکی کره بادام زمینی را با دستوری اسان به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کره۱۵۰ گرم
شکر قهوه ای۸۰ گرم
کره بادام زمینی۳ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد۲۴۰ گرم
بادام زمینی بو داده۳ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
شکلات چیپسی۱۵۰ گرم
وانیل مایع۱ ق غذا خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی رژیمی

مرحله اول: هم زدن کره

کره را قبل از شروع کار در دما محیط قرار داده تا نرم شوند سپس خرد کرده و به همراه شکر و وانیل با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کره حجیم و کرم رنگ شود حتما در بین هم زدن کره با لیسک دور گیری کنید تا تمام کره هم بخورد.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه کره بادام زمینی و زرده تخم مرغ و نمک به مواد فوق اضافه کنید و بمدت ۲ دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست شود در ادامه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر کوکی

در ادامه مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید سپس با لیسک خوب هم بزنید در انتها شکلات و بادام را اضافه کنید و خمیر را با لیسک جمع کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را گرفته و منسجم شود.

مرحله چهارم: پخت کوکی کره بادام زمینی

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ گرم کنید. داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته و یک اسکوپ از مواد کوکی برداشته و یا به اندازه گردو بردارید و داخل سینی قرار دهید سپس به دلخواه روی آنها شکلات ریخته و یا با چنگال شکل دهید و به مدت ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شوند سپس از روی سینی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی بادام زمینی

  1. خمیر را نباید ورز دهید زیرا باعث می شود روغن بیفتد و کوکی خشک شود.
  2. شکر قهوه ای باعث خوش رنگ شدن کوکی می شود.
  3. می توانید از وانیل پودری نیز استفاده کنید.
  4. ابتدا که کوکی را خارج می کنید نرم است و بعد از خنک شدن ترد می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی و شکلات ترد و خوشمزه با دستور آسان
3.5 (70%) 2 votes