طرز تهیه بامیه سیب زمینی خانگی [دوشس] ترد، خوشمزه و آسان

طرز تهیه بامیه سیب زمینی

 

دوشس یکی از روش های تهیه فینگر فود خوشمزه و جذاب است که مشابه بامیه می باشد ولی به جای شکر از نمک استفاده شده است شما می توانید از بامیه سیب زمینی برای دورچین غذاهای خود استفاده کنید و یا برای ماه مبارک رمضان برای افطاری نیز گزینه بسیار مناسبی است اگر شما به سیب زمینی علاقه دارید مطمئن باشید عاشق این غذا خواهید شد. بامیه سیب زمینی را می توانید به تنهایی با سس کچاب میل کنید. بافت این بامیه بسیار پوک و خوشمزه می باشد و داخل روغن داغ سرخ می شود البته می توانید بامیه را داخل فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه سیب زمینی ترد و پفکی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی کوچک۲ عدد (حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ گرم)
آب۱ پیمانه
آرد۱ پیمانه
زردچوبهکمی
کره۲۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
بیکینگ پودر۱/۲ قاشق چایخوری
پودر سیر، پاپریکا، آویشن، نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه بامیه سیب زمینی ترد و پفکی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و داخل آب بریزید و اجازه دهید تا آبپز شوند سپس سیب زمینی ها را رنده بزنید و اجازه دهید تا کاملا خنک شوند.

مرحله دوم: داغ زدن خمیر

در ادامه داخل یک قابلمه با گنجایش مناسب آب و کره و مقداری زردچوبه ریخته و صبر کنید تا اطراف ظرف شروع به جوشیدن کند سپس یکباره آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مانند خمیر وسط قابلمه جمع شود سپس روی حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه خوب خمیر را باز و بسته کنید تا خامی آرد برطرف شود و خمیر در نهایت پوک شود.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

خمیر را از قابلمه خارج و داخل یک ظرف قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه خوب با همزن برقی هم بزنید تا تخم مرغ جذب خمیر شود در ادامه وقتی تخم مرغ آخر را اضافه می کنید پودر سیر و پاپریکا و آویشن را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم: تهیه خمیر بامیه سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی و بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند سپس خمیر را در قیف یکبار مصرف با ماسوره ستاره یا مخصوص بامیه بریزید.

مرحله پنجم: سرخ کردن بامیه سیب زمینی

داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا کمی گرم شود، نوک قیچی را در روغن بزنید تا کمی چرب شود حالا به سایز و مدل دلخواه ماسوره بزنید و با قیچی برش بزنید و اجازه دهید بامیه طلایی و ترد شوند و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه سس مورد نظر میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بامیه سیب زمینی پفکی

  1. برای سرخ کردن بامیه باید در روغن شناور باشد و روغن خیلی داغ نباشد وگرنه مغز بامیه نرم و خمیر باقی می ماند.
  2. مقدار زیادی از بامیه را داخل تابه نریزید زیرا روی هم قرار گرفته و خمیر می شوند.
  3. حرارت باید کاملا ملایم باشد تا بامیه سیب زمینی پف کند و طلایی شود.
  4. وقتی بامیه شروع به طلایی شدن کرد مدام آن را هم بزنید تا همه جای بامیه شروع به سرخ شدن کند.
  5. پخت بامیه سیب زمینی زمان بر است و ممکن است ۴۰ دقیقه طول بکشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بامیه سیب زمینی خانگی [دوشس] ترد، خوشمزه و آسان
5 (100%) 1 votes