طرز تهیه بیسکویت دارچینی خوشمزه و معطر با طعم کره با فر و بدون فر

دستور پخت بیسکویت دارچینی

طرز تهیه بیسکویت دارچینی

 

بیسکویت دارچینی یکی از بیسکویت های بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد که با دارچین تهیه می شود. برای تهیه این بیسکویت می توانید از قالب های مختلف استفاده کنید و یک بیسکویت ترد و خوشمزه برای عصرانه یا برای پذیرایی به همراه چای و قهوه سرو کنید. بیسکویت دارچینی با کره تهیه می شود و طعم مطلوبی دارد ولی اگر به مزه کره حساسیت دارید می توانید از ماگارین به جای کره استفاده کنید. تما مواد به پیمانه گفته شده است تا بتوانید این بیسکویت را در خانه به راحتی تهیه کنید و همچنین دو روش پخت بدون فر و با فر را به شما آموزش خواهیم داد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بیسکویت دارچینی با کره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت دارچینی

  • آرد ۲ پیمانه
  • کره ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • بیکینگ پودر ۱/۴ ق چای خوری
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • شکر ۳/۴ پیمانه

طرز تهیه بیسکویت دارچینی خوشمزه با طعم کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه آشپزی مواد را اندازه گیری کنید. سپس آرد و دارچین و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن شکر

کره به دمای محیط رسیده و نرم را داخل کاسه ریخته و شکر را اضافه کنید اضافه کنید و با دور تند همزن بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. بهتر است در حین هم زدن حتما مواد را دور گیری کنید تا کره چاشیده شده به دور کاسه خبو هم بخورد و بوی خامی کره از بین برود.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود و یکدست شود و بعد مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید بهتر است خمیر را با دست ورز ندهید و با نوک انگشت خمیر را جمع کنید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت بیسکویت دارچینی با فر و بدون فر

خمیر را بعد از استراحت بین دو نایلون باز کنید و با وردنه باز کنید و به دلخواه با کاتر دلخواه قالب بزنید. سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و بیسکویت را داخل سینی قرار دهید و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید تابه دو طرفه برداشته و کاغد روغنی قرار دهید و بیسکویت دارچینی را چیده و درب تابه را بسته و برای ۲۵ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بیسکویت دارچینی با فر و بدون فر

  1. در فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. واشر دور تابه دو طرفه را خارج کنید.
  3. می توانید برای تیره شدن بیسکویت ۲ ق غذا خوری پودر کاکائو اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه