طرز تهیه گندمک شیرین خانگی پف کرده و ترد و بازاری مرحله به مرحله

دستور پخت گندمک

طرز تهیه گندمک

 

گندمک یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و سنتی ما ایرانی ها می باشد که می توانید به راحختی در خانه تهیه کنید. این گندمک در واقع همان دانه های غلات برشته شده و پف کرده و خوشمزه می باشد که شما می توانید با گندم پوست کنده به راحتی در خانه تهیه کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید و به دلخواه با شکر یا نمک مزه دار کنید و یک آجیل خوشمزه و سالم برای کودکان تهیه کنید. گندمک را می توان یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و پر ارزش دانست و می توانید جایگزین خوراکی های ناسالم شود و برای شب نشینی و مهمانی به عنوان یک تنقلات سالم در اختیار فرزندان قرار دهید. شما می توانید گندمک شیرین را به همراه شیر در وعده صبحانه یا عصرانه میل کنید و بهتر است بدانید در اثر ترکیب شیر و غلات قابلیت جذب یک سری مواد مغذی بیشتر می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه گندمک شیرین به روش بازاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گندمک بازاری

  • گندم پوست کنده ۱ پیمانه
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • شکر به مقدار دلخواه

طرز تهیه گندمک خانگی شیرین ترد و خوشمزه با پف زیاد در خانه

مرحله اول: پخت گندمک

ابتدا باید گندم پوست کنده را برای ۱ ساعت خیس کنید. سپس با مقداری آب داخل قابلمه برایزید و براب ۴۵ دقیقه زمان دهید تا مغز گندم خوب پخته شود. حتما بعد از ۴۵ دقیقه چک کنید تا نرم شده باشد و بعد با آب سرد آبکشی کنید و بگذارید تا آب اضافی خارج شود.

مرحله دوم: خشک کردن

در ادامه باید یک پارچه نخی را کنار بخاری یا شوفاژ پهن کنید و گندم ها را روی ان قرار دهید و برای ۱ شبانه روز بگذارید تا خوب خشک شوند و بهتر است در این ۲۴ ساعت گندم ها را هرچندگاهی زیر و رو کنید تا خوب خشک شود و اصلا نباید رطوبت داشته باشد.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه باید یک شیرجوش را یا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و روغن بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود. برای سرخ کردن گندمک باید از آبکش یا صافی دسته دار استفاده کنید و نباید مستقیم داخل روغن بریزید. مقداری از گندم را داخل صافی ریخته و داخل روغن داغ قرار دهید تا پف کند.

مرحله چهارم: تهیه گندمک

حالا گندمک های سرخ شده و پف کردن داخل یک صافی بریزید و به مقدار دلخواه شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد صبر کنید تا روغن اضافی خارج شود و بعد میل کنید و یا می توانید از دستمال روغن گیر استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گندمک شیرین پف کرده و ساده و راحت در خانه

  1. گندم باید کاملا خشک شود و اصلا نم یا رطوبت نداشته باشد.
  2. می توانید گندم ها را روی به روی باد پنکه یا آفتاب قرار دهید تا خشک شود.
  3. گندم را اصلا نباید به روی بخاری یا شوفاژ یا در فر قرار دهید تا خشک شود در این صورت اصلا در هنگام سرخ شدن پف نمی کنند.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه