طرز تهیه بیسکویت شکری ساده خانگی با کره، بدون فر و با فر به روش قنادی

 بیسکوییت شکری

 

یک شیرینی ساده و بسیار راحت است. شما می توانید با کره و چند قلم مواد آن را تهیه کنید. اگر شما قالب بیسکویت هم در منزل نداشته باشید می توانید با دست یا هر وسیله ی که در دسترس دارید بیسکویت شکری را تهیه کنید. این شیرینی بسیار خوشمزه و سریع است. چه خوب است که ما در شیرینی ها و غذاهای خود تنوع داشته باشیم تا با تجربه ها و رسپی های گوناگون آشنا شویم. شما می توانید بیسکویت شکری را هم صورت ساده و هم کاکائویی تهیه کنید و به دلخواه تزئین کنید .بیسکویت شکری گزینه مناسبی برای مهمونی ها و ایام نوروز و یا شب های بلند زمستان است. بچه ها حتما عاشق این شیرینی می شوند. پس دست به کار شوید و بیسکویت شکری را در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی بیسکویت شکری کره ای ساده  را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۲۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۴۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نمکیک پنس
شکر دانه درشتبه مقدار لازم

طرز تهیه بیسکویت شکری به روش قنادی

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا تمام مواد بیسکویت شکری را از یخچال خارج کنید. تا هم دمای محیط شود و کره نیز نرم شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کرده تا سبک شود.

مرحله دوم : هم زدن کره

کره ی نرم شده را خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید. سپس پودر قند را اضافه کنید. حالا خوب با همزن برقی و با سرعت تند بزنید تا کرمی رنگ شوند (می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید). در حین کار با لیسک دور گیری کنید. سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با تخم مرغ آخر وانیل را افزوده (با اضافه کردن هر تخم مرغ ۱ دقیقه هم بزنید).

مرحله سوم : استراحت خمیر بیسکویت شکری

وقتی مواد کاملا یکدست شد، مخلوط آرد را روی مواد الک کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا خمیر جمع شود. اصلا از دست برای ورز دادن بیسکویت استفاده نکنید. سپس خمیر را داخل نایلون فریزر قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم : کاتر زدن بیسکویت شکری

در ادامه فر را با دمای ۱۶۰ درجه روشن کنید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا گرم شود. خمیر را از یخچال خارج کنید و بین دو نایلون با وردنه پهن کنید ( ضخامت خمیر نباید بیشتر از نیم سانت باشد) سپس با قالب بیسکویت زن یا ته یک لیوان گرد روی خمیر قالب بزنید. و در انتها روی بیسکویت ها شکر بپاشید.

مرحله پنجم : پخت بیسکویت شکری بدون فر

برای پخت بیسکویت شکری بدون فر باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و یک سه پایه کوتاه داخل قابلمه قرار دهید. حالا یک سینی گرد انتخاب کنید و کاغذ روغنی بی اندازید. بیسکویت شکری های قالب زده را روی کاغذ روغنی قرار دهید. حالا سینی را روی سه پایه بگذارید و درب قابلمه را برای ۲۵ دقیقه گذاشته تا بیسکویت شکری پخته شود.

مرحله ششم: پخت بیسکویت شکری با فر

بیسکویت های شکری قالب زده را داخل سینی فر بچینید. نیازی به چرب کردن یا انداختن کاغذ روغنی نیست، چون بعد از پخت به راحتی از سینی جدا می شود. سینی را داخل فر قرار دهید و دمای ۱۸۰ را انتخاب کنید و زمان را هم بین ۱۵ الی ۱۲ دقیقه تنظیم کنید. سپس صبر کنید تا بیسکویت شکری پخته و زیر آن طلایی شود. بیش از حد شیرینی را داخل فر نگذارید بماند و گرنه خشک می شود. بافت بیسکویت شکری ترد و خوشمزه است. این شیرینی خوشمزه را همراه با چایی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بیسکویت شکری ساده برای عید نوروز

  1. خمیر را اصلا ورز ندهید زیرا به روغن می افتد.
  2. اگر طعم کره را دوست ندارید می توانید با ۱۶۰ گرم روغن جامد جایگزین کنید.
  3. ماگارین را نیز می توانید جایگزین کره کنید.
  4. مقداری از آرد را کم کنید و به همان مقدار پودر کاکائو اضافه کنید تا بیسکویت شکری کاکائویی داشته باشید.
  5. با این مقدار مواد حدود ۸۰ عدد شیرینی خواهید داشت.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه

  • tangled ۲ سال پیش

    مقدار پودر قند رو ننوشتید که !!!

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      پودر قند 100 گرم یا شکر دانه ریز

      پاسخ
      • tangled ۲ سال پیش

        مرسی از اینکه زود جواب دادید

        پاسخ
        • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

          خواهش می کنم

          پاسخ