طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی خوشمزه با پودر بادام مرحله به مرحله

شیرینی ماکارون

 

یک دسر خوشمزه فرانسوی است که در سراسر دنیا از محبوببت خاصی برخودار است. اولین حضور شیرینی ماکارون در اروپا و فرانسه به قرون وسطی بر می گردد این شیرینی در آن زمان مختص فرانسه نبود تا اینکه اما کاترین دو مدیچی به همراه همسر خود هنری دوم بود که این شیرینی را به یک شیرینی فرانسوی تبدیل کرد ملکه از کشور ایتالیا به فرانسه آمده بود و دستور این شیرینی را با خود به فرانسه آورد و در این کشور با یک سری تحولات خاصی در دستور شیرینی ماکارون فرانسوی تهیه شد. شیرینی ماکارون در رنگ های مختلف تهیه می شود که بسیار دلربا و خوشمزه می باشد. شیرینی ماکارون ماندگاری بالای دارد و به خاطر ظاهر زیبای آن برای سوغاتی و جعبه های کادو بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی شیرینی ماکارون فرانسوی بسیار جذاب را به شما به همراه نکات آن آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پودر بادام۶۵ گرم
پودر قند۸۰ گرم
سفیده تخم مرغ۵ عدد
شکر دانه ریز۴۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
رنگ ژله ایبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی ماکارون

مرحله اول : هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ ها را ۲ ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید (حتما سفیده تخم مرغ را وزن کنید بعضی از تخم مرغ ها درشت و بعضی ریز هستند به خاطر همین در دستور تعداد گفته نشده است). سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن بزنید تا سفیده کاملا حجیم شود و پف کند (فقط در یک جهت هم بزنید).

مرحله دوم : افزودن شکر

اگر دانه شکر شما کمی درشت است آن را کمی آسیاب کنید سپس شکر را طی دو مرحله به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا سفیده تخم مرغ مانند خامه فرم بگیرد و زمانی که ظرف را وارونه می کنید از ظرف نریرید و یا زمانی که همزن را عمود داخل سفیده فرو ببرید نوک سفیده تیز و رو به بالا باشد.

مرحله سوم : افزودن رنگ و وانیل

وقتی سفیده فرم گرفت از هر رنگ خوراکی که دوست داشتید استفاده کنید چند قطره اضافه کنید و به همراه وانیل چند ثانیه هم بزنید تا رنگ دلخواه بگیرد.

مرحله چهارم : افزودن پودر بادام و پودر قند

ابتدا بادام ها را با آسیاب پودر کنید و با پودر قند مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا دانه درشت داخلش نباشد سپس طی ۳ مرحله به مخلوط فوق اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید اصلا نباید پف سفیده را بگیرید پس حتما آرام و در یک جهت فولد کنید.

مرحله پنجم : پایپ کردن شیرینی ماکارون

مواد را در قیف ریخته و داخل سینی فر صفحه سیلیکون ماکارون قرار دهید و با اسپری روغن یا دستمال کاغذی وسط دایره های قالب رو کمی چرب کنید و مواد داخل قیف رو به آرامی و عمود درون هر دایره پایپ میکنیم و حداقل چهار بار محکم سینی فر را به زمین میکوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود سپس سینی فر را یک ساعت در محیط قرار دهید تا رویه ببندد در حدی که اگر با دست روی شیرینی ماکارون را لمس کردید به دستتون نچسبه این کار باعث می شود شیرینی ماکارون ترک نخورد.

مرحله ششم : پخت شیرینی ماکارون

فر را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا داغ شود سپس سینی شیرینی ماکارون را بمدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخته شود سپس از فر خارج کنید و از از روی صفحه خارج کنید و مابین آنها را به دلخواه با کرمفیل یا شکلات پر کنید و روی هم قرار دهید. نوش جان

فوت و فن هاس دستور پخت شیرینی ماکارون

  1. ممکن است با توجه به دماهای مختلف فر از ۲۰ دقیقه زودتر یا کمی بیشتر زمان بخواهد پس ماکارون ها را چک کنید.
  2. زمانی که سینی را به سطح کوبیدید اگر باز حبابی روی شیرینی به چشمتون خورد آن را با خلال دندان از بین ببرید.
  3. در فر برقی دما ۱۳۵ تنطیم شود.

همچنین ببینید 

از
10
دیدگاه