طرز تهیه شیرینی بهشتی ترد و خوشمزه و چند رنگ ویژه عید نوروز

طرز تهیه شیرینی بهشتی قالبی

 

یکی از شیرینی های نوروزی می باشد که عطر و طعم بهشت می دهد این شیرینی خوشمزه به دو صورت قالبی و قیفی تهیه می شود که ما امروز به صورت قالبی که بسیار شیک و مجلسی می باشد را به شما یاد می دهیم. برای اینکه شیرینی بهشتی خوشمزه ای داشته باشید سعی کنید حتما مواد را با ترازو اندازه کنید و از چرخ گوشت برای نرم شدن خمیر این شیرینی استفاده کنید چون به راحتی ماسوره می خوره و شکل خودشو از دست نمی دهد. می توانید خمیر خود را در چند رنگ تهیه کنید و شیرینی بهشتی رنگی داشته باشید. امروز در پارسی دی یکی از بهترین رسپی شیرینی بهشتی ترد و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

روغن قنادی (روغن ۵۰)۱۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
آرد۲۰۰ گرم
روغن مایع۲۵ گرم
پودر هل۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی بهشتی

مرحله اول : هم زدن روغن و پودر قند

ابتدا روغن و پودر قند را با تند ترین دور همزن بمدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه خوب بزنید تا روغن کرم رنگ و سبک شود (در حین کار برای اینکه به دستگاه فشار نیاد چند بار دستگاه را خاموش و روشن کنید و به کمک لیسک دور گیری کنید تا تمام مواد ترکیب شود این مرحله بسیار مهم است زیرا اگر روغن و پودر قند خوب هم نخورند آرد کمتری جذب می کند و در هنگام پخت باعث شل شدن و وا رفتن می شود) وقتی سفید و پوک شد وانیل و پودر هل را به همراه روغن مایع اضافه می کنیم و هم می زنیم تا جایی که مثل خامه فرم بگیره.

مرحله دوم : رنگی کردن مواد شیرینی

در این مرحله اگر دوست دارید شیرینی رنگی داشته باشید مواد را به دو قسمت تقسیم کرده به یکی ۲ ق غذا خوری پودر کاکائو و به دیگر رنگ ژله ای یا زعفران اضافه کنید (زعفران دم کرده غلیظ)

مرحله سوم : اضافه کردن آرد

اگر مواد رنگی دو قسمتی کردید وزن کنید که مساوی باشد سپس به یک رنگ ۱۰۰ گرم و به دیگری نیز همین قدر آرد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد جمع شود اگر نیاز بود با نوک انگشت کمی ورز دهید سپس خمیر را ۳ بار چرخ کرده تا قابل کاتر زدن و ماسوره زدن باشد.

مرحله چهارم : کاتر زدن

خمیر را بین دو نایلون باز کرده و با وردنه به ضخامت مورد نظر صاف می کنیم و کاتر می زنیم.

مرحله پنجم : پخت شیرینی بهشتی

فر را از قبل به مدت ۱۰ دقیقه گرم کنید سپس شیرینی کاتر خورده را کف سینی فر قرار دهید و به دلخواه روش پودر پسته یا خرفه بپاشید سپس شیرینی بهشتی (سینی فر نیاز به کاغذ روغنی یا چرب کردن ندارد) قرار دهید و بمدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید بعد این تایم با کاردک چک کنید اگر به راحتی جا به جا شد از فر در بیارید.

مرحله ششم: طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون فر

یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و در قابلمه را قرار دهید و اجازه دهید تا گرم شود سپس یک الک به عنوان سه پایه داخل قابلمه قرار دهید و شیرینی ها را که داخل یک سینی گذاشتید به روز الک قرار داده و در قابلمه را دمکنی بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه تا پخته شود.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی بهشتی

  1. مواد را می توانید دو بار درست کنید تا شیرینی رنگی و مقدار بیشتری داشته باشید.
  2. مواد گفته شده در دستور نیم کیلو شیرینی بهشتی به شما می دهد.
  3. می توانید مواد را ماسوره زده و در فر قرار دهید.
  4. اگر فر نداشتید در ماهیتابه دو طرفه روی شعله پخش کن بپزید.
  5. شیرینی بهشتی در جای خشک و خنک به مدت ۶ ماه قابل نگه داری است.

همچنین ببینید

از
12
دیدگاه