طرز تهیه خوراک بلدرچین خانگی فوق العاده با روش رستورانی

خوراک بلدرچین

یکی از مقوی ترین خوراک ها می باشد در واقع گوشت بلدرچین یکی از مواد غذایی با ارزش سالم که مانند یک بمب قوی برای جذب ویتامین می باشد. گوشت بلدرچین منبع خوبی از نیایسن، فسفر، کلسیم، روی، آهن می باشد. ویتامین دی موجود در گوشت بلدرچین باعث می شود تا رشد استخوان ها به درستی انجام شود و باعث تقویت دستگاه عصبی بدن می شود. ویتامین کا موجد در گوشت بلدرچین باعث انعقاد خون می شود. اما در تهیه خوراک بلدرچین می توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید. خوراک بلدرچین را هم در قابلمه و هم در فر می توانید تهیه کنید. امروز در پارسی دی خوراک بلدرچین بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید با یک خوراک مقوی و بسیار سالم.

مواد لازم

بلدرچین۳ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
هویج۲ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
ذرت۱ پیمانه
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
لیمو تازه۱ عدد
سیر۳ حبه
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک،فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، پودرپیاز، سس خردل، سس چیلی شیرینبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک بلدرچین

مرحله اول : آماده سازی بلدرچین

بلدرچین را خوب بشورید تمام قسمت های بلدرچین را زیر آب گرفته تا تمیز شود نیاز به گرفتن پوست بلدرچین نمی باشد زیرا نازک است و در هنگام پخت خوشمزه می شود.

مرحله دوم : مرینت کردن بلدرچین

پیاز را پوست گرفته و خلالی کنید. سیر را نیز پوست بگیرد و خرد کنید.داخل یک ظرف یا نایلون بلدرچین ها را قرار دهید و تمام ادویه ها را به همراه پیاز و سیر و آبلیمو و سس ها ریخته و خوب ماساژ دهید تا به خورد بلدرچین ها برود سپس کیسه یا طرف مورد نظر را بهتر است برای طعم دار کردن یک شب در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم : پخت خوراک بلدرچین در فر

پس از مزه دار شدن بلدرچین آنها را از ظرف یا کیسه خارج می کنیم سپس بلدرچین ها را در سینی فر چیده و با کمی کره ذوب شده و زعفران رومال کنید سپس تمام سبزیجات گفته شده به همراه ذرت و نخود فرنگی را بشورید و به اندازه دلخواه برش بزنید سپس روی سینی فر یا ظرف که بلدرچین ها را گذاشتید فویل بکشید و با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱ ساعت اجازه می دهیم تا بلدرچین ها و سبزیجات خوب پخته شوند.

مرحله چهارم : تهیه خوراک بلدرچین

بعد از گذشت تایم پخت فویل روی سینی را بردارید و اجازه دهید روی بلدرچین ها هم طلایی شود اگر نیاز بود چند دقیقه گریل را روشن کنید به همین سادگی و جذابی خوراک بلدرچین ما حاضر شد می توانید با نان تازه یا برنج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک بلدرچین

  1. اگر فر نداشتید می توانید تمام مراحل گفته شده را می توانید در قابلمه هم تهیه کنید.
  2. می توانید نصف لیوان آب پرتقال را روی بلدرچین ها و سبزیجات ریخته تا طعم و مزه پرتقالی به خود بگیرند.
  3. هر کدام از سبزیجات گفته شده را دوست نداشتید می توانید حذف کنید.
  4. سعی کنید زمان گفته شده در مرینت بلدرچین را رعایت کنید تا بوی زهم آن گرفته شود و همچنین برای طعم بهتر از بلدرچین تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه