طرز تهیه حلوا خرمایی توپی مناسب مهمانی ها و مجالس

حلوا خرمایی توپی

 

حلوا ها یکی از شیرینی های اصیل ایرانی می باشد که شما می توانید خیلی راحت در طعم ها و مزه های مختلف تهیه کنید. اما حلوا خرمایی توپی یکی از حلوا های خوشمزه و ساده می باشد که بیشتر در جنوب کشور تهیه می شود و در مراسمات مذهبی و ماه رمضان یکی از پر کاربردترین حلوا ها می باشد که شما می توانید به شیوه های مختلف این حلوا را تهیه کنید و د رانتها داخل کنجد یا گل سرخ بغطانید و از طعم بی نظیر این بمب انرژی لذت ببرید. همچنین می توانید کنار یک لیوان چای برای عصرانه نیز این حلوا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا خرمایی توپی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

خرما۱ کیلوگرم
آرد گندم۱ لیوان
روغن مایع۱/۳ لیوان
کره۳۰ گرم
پودر هل و پودر دارچینبه میزان دلخواه
کنجد بو دادهبه میزان لازم
پودر نارگیلبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوا خرمایی توپی

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا باید خرمای مورد نظر را هسته گیری کنید، شما می توانید از هر نوع خرمایی که دوست دارید برای تهیه این حلوا استفاده کنید و با کمک چاقو خرما را برش بزنید و هسته را خارج کنید، مهم نیست به چه نخوی هسته را خارج می کنید زیرا در انتها خرما میکس می شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه آرد را باید الک کنید و داخل تابه با حرارت ملایم کمی تفت دهید و هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و رنگ آن کمی تیره شود و بعد روغن کره را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید تا آرد داخل روغن ها باز شوند سپس کمی پودر هل و دارچین را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن خرما

در انتها باید خرمای های بدون هسته را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و از روی حرارت بردارید، حالا باید به کمک یک گوشتکوب دستی مواد را خوب له کنید، چون مواد داغ است نمی توانید با دست مواد را ورز دهید تا نرم شود پس از گوشتکوب استفاده کرده و بکوبید تا خوب خرما ها له شوند.

مرحله چهارم: تهیه حلوا خرمایی توپی

وقتی مواد به خوبی میکس شد باید از مواد به اندازه گردو کوچک بردارید و گلوله کنید تا خوب صاف شود و بعد به دلخواه داخل کنجد یا پودر نارگیل یا گل محمدی بغطانید و توی ظرف سرو بریزید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های حلوا خرمایی توپی

  1. می توانید کره را حذف کنید و از روغن جامد استفاده کنید ولی بوی کره طعم بسیار خوبی به حلوا می دهد و باعث نرم شدن بافت آن می شود.
  2. می توانید از پودر دارچین یا هل استفاده کنید ولی استفاده از هر دو طعم خوبی به حلوا می دهد.
  3. می توانید از آرد سفید نیز استفاده کنید.
  4. اگر خرما زیاد حرارت ببنید سفت می شود پس همین که مواد هم خورد از روی حرارت بردارید.
  5. می توانید از روغن محلی نیز بجای روغن مابع استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه