طرز تهیه ژله رولی خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه ژله رولی با شیر و خامه , دستور ژله رولی گل رز دو رنگ و رنگارنگ , xvc jidi Cgi v gd

 

یکی از انواع ژله های پرطرفدار و مجلسی ایرانی است که مانند ژله های دیگر به عنوان دسر در مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. مواد این دسر خوشمزه با دسر ژله بستنی تفاوتی ندارد ولی در ظاهر متفاوت هستند.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر ژله رولی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری ژله رولی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه دسر ژله رولی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

ژله۱ بسته
آب داغ۱ لیوان
بستنی وانیلی۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ژله رولی

برای تهیه ژله رولتی ابتدا بستنی وانیلی را از یخچال بیرون می آوریم و می گذاریم تا با دمای محیط نرم شود (نباید کاملا آب شود مانند شیر بلکه کمی نرم شود و از حالت اولیه در بیاید) و کتری را آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب آن به جوش بیاید.

بعد ژله را در کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب جوش به آن می افزاییم و کاسه را روی کتری می گذاریم و با قاشق آرام پودر ژله را در آب هم می زنیم تا کاملا در آب حل شده و شفاف شود. در مرحله بعدی بستنی را به آن می افزاییم

و آرام هم می زنیم تا ژله و بستنی یکدست شوند سپس کنار می گذاریم. بعد در سینی که لبه دار باشد کمی آب می پاشیم و کف آن کیسه فریزر پهن می کنیم تا همه جای سینی را بپوشاند و ژله را آرام کف سینی می ریزیم

و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه ژله بستنی ببندد. اگر دیرتر ژله ها را بیرون بیاورید به دلیل اینکه بیش از حد سفت شده اند امکان خرد شدن آن ها زمان رول کردن هست و یا خیلی زود بیرون بیاورید نیز ممکن است ژله ها له شوند.

پس زمان در یخچال بودن ۳۰ دقیقه نه بیشتر و نه کمتر باشد. سپس ژله بستنی را از یخچال بیرون می آوریم و با فاصله ۲ سانتی متر از هم با چاقو عمودی برش می زنیم و مانند رولت آن ها را رول می کنیم و در سینی می چینیم.

می توانید پایین ژله بستنی های رولی خلال دندان بزنید تا ژله ها در پایان کار مانند آبنبات چوبی رنگی شوند و اگر چند مدل ژله بستنی با طعم های مختلف نیز درست کنید و لابه لای هم قرار دهید نیز بسیار شکیل تر می شود.نوش جان

از
298
دیدگاه