طرز تهیه ژله آکواریوم و دریاچه ماهی خوشمزه و مجلسی با روش ساده

طرز تهیه ژله آکواریوم تصویری لیوانی , دستور ژله آکواریوم بدون قالب , xvc jidi Cgi H vd l

 

یکی از انواع ژله های بسیار شیک و مجلسی ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است شبیه به آکواریوم ماهی است. از این ژله خوشمزه می توانید به عنوان یک دسر مجلسی در مهمانی های خود استفاده کنید.

از ژله های معمولا به عنوان دسر استفاده می شود و به دلیل اینکه این دسر در میان ایرانیان بسیار محبوب شده است با دیزاین های متنوعی مثل ژله بستنی لایه ای ، ژله رولی ، ژله تزریقی و … تهیه و سرو می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ژله آکواریوم تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری ژله رولی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه دسر ژله آکواریوم با سایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

ژله بلوبری۲ بسته
پاستیل ماهی ، برگ و جلبک۱ بسته

طرز تهیه ژله آکواریوم

برای تهیه ژله آکواریوم ابتدا ژله بلوبری را در کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب جوش روی آن می ریزیم و کاسه را روی کتری قرار می دهیم تا بخار باعث شود ذرات ژله کاملا در آب حل شوند.سپس کاسه را از روی کتری بر می داریم

و ۱ لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم و در ظرف پیرکس که به شکل مستطیلی باشد تا یک بند انگشت ژله می ریزیم و ظرف را در یخچال به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا نیم بند شود.

سپس از یخچال ظرف را بیرون می آوریم و پاستیل های به شکل ماهی،برگ ،جلبک و یا هر مدل پاستیلی که ما را به یاد دریا می اندازد می توانیم در ژله قرار دهیم البته بهتر است کمی پاستیل ها را در ژله فرو کنیم تا مطمئن شویم ژله را که روی آن ها می ریزیم روی ژله بالا نمی آیند.

سپس با ملاقه کم کم باقی ژله را روی پاستیل ها می ریزیم و ظرف را در یخچال قرار می دهیم.پس از ۴۵ دقیقه بعد ژله را از یخچال بیرون می آوریم و با شکلات های سنگی و بیسکویت پودر شده روی آن را تزئین می کنیم.نوش جان

نکات تهیه ژله آکواریوم

طرز تهیه ژله دریا , دستور درست کردن ژله دریاچه با شن , طرز تهیه ژله دریایی

ژله دریا و دریاچه

اضافه کردن ساحل با بیسکوییت

در صورتی که بخواهید مانند تصویر بالا جزییات بیشتری را در ژله آکواریوم خود نشان دهید می توانید با اضافه کردن کمی بیسکوییت ، ژله را شبیه به ساحل دریا درست کنید. برای این منظور چند بیسکوییت ساده با رنگ قهوه ای را آسیاب کنید.

پس از اینکه بیسکوییت ها کاملا پودر شدند آنها را کنار یک قسمت ظرف بریزید و با سلیقه خود از بیسکوییت های پودر شده به عنوان شن های ساحل استفاده کنید. می توانید از چند چتر کوچک هم بر روی بیسکوییت ها استفاده کنید تا ژله ظاهر واقعی تری به خود بگیرد.

طرز تهیه ژله آکواریوم و دریاچه ماهی خوشمزه و مجلسی با روش ساده
4 (80.95%) 21 votes
source : 1 - 2