طرز تهیه ژله بستنی یلدایی شیک و خوشمزه و ساده با 3 بسته پودر ژله

دستور تهیه ژله بستنی یلدایی

طرز تهیه ژله بستنی یلدایی

 

ژله بستنی یلدایی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک ژله خوشمزه مخصوص شب یلدا می باشد که بهتر از قالب سه بعدی قلب برای تهیه آن استفاده کنید و یک ژله شیک و ساده فقط با سه بسته پودر ژله تهیه کنید و برای دانه های هندوانه می توانید از شکلات اشکی استفاده کنید. برای تهیه ژله بستنی باید یک سری نکات را رعایت کنید تا ژله خوشمزه شود یکی از آن نکات زمان افزودن بستنی می باشد که نباید زمانی که ژله داغ است بستنی را اضافه کنید زیرا باعث بریده شدن بستنی می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله بستنی یلدایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی یلدایی

  • پودر ژله قرمز انار یا توت فرنگی ۲ بسته
  • آب جوش ۲ پیمانه
  • بستنی لیوانی ۱ عدد

مواد لازم برای تبرای قسمت سبز رنگ

  • ژله سبز ۱ بسته
  • آب جوش ۳/۴ و ۱/۲ پیمانه
  • بستنی لیوانی ۱/۴ عدد

طرز تهیه ژله بستنی یلدایی خوشمزه و شیک در قالب قلبی

مرحله اول: تهیه ژله قرمز

ابتدا باید پودر ژله قرمز رنگ را که می توانید از طعم توت فرنگی یا انار استفاده کنید داخل یک کاسه ریخته و آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت کتری قرار دهید و بگذارید تا بن ماری شود و بعد از روی حرارت بردارید و زمانی که از داغی افتاده بستنی در دمای محیط قرار گرفته و نرم شده را اضافه کنید و هم بزنید تا ژله مات شود. سپس مواد را داخل قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب بگیرد. اگر از قالب سیلیکونی استفاده می کنید نیازی به چرب کردن ندارد ولی اگر از قالب پلاستیکی استفاده می کنید باید چرب کنید و زمانی که ژله خودش را گرفت از وسط به دو نیم تقسیم کنید و یک قسمت آن را از قالب خارج کنید.

مرحله دوم: تهیه رنگ سبز ژله بستنی

در ادامه ژله سبز را به دو قسمت مساوی در دو کاسه مجزا بریزید و به یک قسمت ۳/۴ پیمانه آب جوش اضافه کنید و هم بزنید و بن ماری کنید و به قسمت دیگر ۱/۲ پیمانه آب جوش اضافه کنید و هم بزنید و بن ماری کنید و زمانی که سرد شد بستنی را اضافه کنید. حالا دو رنگ ژله مات و براق سبز دارید. باید از قسمت ژله مات کمی داخل قالب بریزید و بگذارید نیم بند شود و بعد از یخچال خارج کمی ژله براق بریزید و همین طور ادامه دهید تا قالب پر شود.

مرحله سوم: تهیه ژله بستنی یلدایی

در ادامه باید چند ساعت قالب را در یخچال قرار دهید و زمانی که خودش را گرفت دور تا دور ژله را از قالب جدا کنید و روی دیس برگردانید و با شکلات اشکی تزیین کنید. نوش جان

مرحله سوم: تهیه ژله با شیر

نکات کلیدی در تهیه ژله بستنی یلدایی خوشمزه و شیک و ساده

  1. می توانید قسمت دومی که از ژله قرمز را جدا کردید آب کنید و برای تهیه ژله استفاده کنید و یا می توانید مجدد داخل قالب قرار دهید و با یک بسته ژله سبز دیگر دوتا ژله بستنی داشته باشید.
  2. برای رنگ بیشتر ژله از رنگ خوراکی استفاده کنید.
  3. اگر ژله داغ باشد و بستنی اضافه کنید ژله دو فاز می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه