طرز تهیه حلوا تخم مرغی ساده و خوشمزه با آرد برنج گام به گام

طرز تهیه حلوا تخم مرغی

 

حلوا ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند  و شما می توانید با روش های مختلف این شیرینی سنتی ایرانی را در خانه برای مناسبت های مختلف تهیه کنید. حلوا تخم مرغی بافت بسیار نرمی دارد به طوری که وقتی در دهان گذاشته می شود به اصطلاح آب می شود. این حلوا داخل کاسه ریخته می شود و به صورت تک نفره یا کاسه ای بیشتر سرو می شود. حلوا تخم مرغی در شیراز نیز بسیار معروف است و در ماه مبارک رمضان این حلوا بیشتر تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا تخم مرغی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد برنج۲۰۰ گرم معادل ۱ و ۱/۴ پیمانه
آرد گندم۱۰۰ گرم معادل ۳/۴ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
شکر۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
گلاب۱ پیمانه
زعفران دم کرده غلیظ۲ ق سوپ خوری
هل سابیده۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا تخم مرغی

مرحله اول: تهیه شربت

شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب حل شده و شربت به جوش آید و تخم مرغ‌ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه هل ساییده و نیمی از زعفران هم بزنید تا تخم مرغ ها حجم بگیرند و گلاب را به تخم مرغ ها افزوده و‌ همزده تا یکدست شوند و شیره‌ی داغ را کم کم و نواری به ترکیب تخم مرغی افزوده و به سرعت هم بزنید تا تخم‌مرغ ها نبندند و کنار دست خود قرا ردهید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

آرد را داخل تابه الک کرده و با حرارت بسیار ملایم به مدت ۱۵ دقیقه تفت دهید تا خامی آرد از بین برود ولی تغییر رنگ ندهد و آرد برنج را الک کرده و به آرد افزوده و یک ربع هم ترکیب دو آرد را با هم تفت می‌دهیم تا خامی آرد برنج هم گرفته شود ولی تغییر رنگ ندهد و نسوزد سپس مجدد الک کنید و به تابه برگردانید.

مرحله سوم: تهیه حلوا تخم مرغی

در ادامه باید روغن مایع را افزوده و ده دقیقه هم با روغن مایع تفت دهید تا خامی روغن هم از بین برود و شربت تخم مرغی گرم را کم کم به آرد تفت داده شده اضافه کرده و به سرعت هم بزنید تا حلوا صاف و یکدست شود و زعفران باقیمانده را هم به حلوا افزوده و همزده و حلوا را تاب دهید به حالت گهواره تا در مرکز تابه جمع شود و سپس داخل کاسه کشیده و با قاشق تزیین کنید و می توانید از انواع خلال ها برای تزیین استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا تخم مرغی

  1. این حلوا بافت بسیار لطیف و نرمی دارد و این مقدار حدود دو تا کاسه متوسط به شما حلوا می دهد.
  2. زعفران شما هرچقدر غلیظ تر باشد رنگ حلوا خوشرنگ تر می شود.
  3. این حلوا چون تخم مرغ دارد بهتر است به صورت کم تهیه شود زیرا ماندگاری زیادی ندارد و زود خراب می شود.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه