طرز تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب با دو قلم مواد + ویدیو

دستور تهیه بستنی در ۵ دقیقه

طرز تهیه بستنی در 5 دقیقه بدون خامه و ثعلب

 

بستنی در ۵ دقیقه یکی از روش ها فوق العاده فوری و سالم برای تهیه یک بستنی خوشمزه می باشد که بسیار ساده و جذاب می باشد و شما می توانید این بستنی خوشمزه را با طعم موز و آجیل دلخواه در خانه تهیه کنید. شما می توانید این بستنی بدون خامه صبحانه یا ثعلب تهیه کنید و برای کودکانی که عاشق بستنی می باشند گزینه فوق العاده ای می باشد. شما حتی می توانید در پذیرایی و مهمانی نیز این بستنی به سرعت تهیه کنید کافی است بستنی دلخواه خود را فریزر کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید. اما برای تهیه این بستنی نیاز به غذاساز یا یک همزن یا مخلوط کن دارید تا بتوانید مواد را با همزن مخلوط و یکدست کنید. شما می توانید از میوه دلخواه برای تهیه این بستنی ۵ دقیقه ای استفاده کنید. بر اساس شواهد تا ریخی نشان می دهد اسکندر مقدومی در قرن ۴ به نوشیدنی یخی علاقه زیادی داشته و در سال ۶۲ قبل از میلاد امپراطور روم افرادی به کوهستان می فرستاده تا برای آن یخ و برف بیاورند و یا میوه دلخواه پوره کنند و با عسل سرو کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی در ۵ دقیقه بدون خامه و ثعلب به همراه یک کلیپ آموزشی در انتهای پست به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی در ۵ دقیقه

  • موز ۲ عدد
  • کره بادام زمینی ۱ ق غذا خوری
  • شکلاب شده به مقدار لازم
  • گردو یا پسته به مقدار لازم

طرز تهیه طرز تهیه بستنی در ۵ دقیقه بدون خامه و ثعلب

مرحله اول: آماده سازی موز

ابتدا موز ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید. سپس موز ها را داخل ظرف دربسته بریزید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به صورت یخ زده در بیاید. شما می توانید از میوه دلخواه مانند توت فرنگی یا انبه یا شاتوت استفاده کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

موز ها را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و کره بادام زمینی را اضافه کنید و حالا دستگاه را روشن کنید و بگذارید تا مواد به خوبی مخلوط شود. بعد از چند دقیقه دستگاه را خاموش کنید و با کمک لیسک مواد را دورگیری کنید و مجدد دستگاه را روشن کنید تا مواد میکس شود و مواد حالت خامه ای بگیرد.

مرحله سوم: تهیه بستنی در ۵ دقیقه

بستنی کم کم شروع به سفت شدن می کند. دستگاه را خاموش کنید و با کمک قاشق و مواد را هم بزنید و در این مرحله آجیل دلخواه را اضافه کنید و داخل کاسه سرو بریزید و با سس شکلات یا گاناش شکلاتی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی در ۵ دقیقه با دو قلم مواد

  1. این بستنی به دلیل اینکه مواد نگهدارنده ندارد نمی توانید زمان زیادی نگهداری کنید.
  2. می توانید بستنی را برای نگهداری در فریزر نگه داری کنید.
  3. می توانید به مواد پودر کاکائو و یا رنگ خوراکی بزنید و به صورت رنگی این بستنی فوری را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
22
دیدگاه

  • فاطمه ۵ ماه پیش

    سلام میشه با هر میوه ای یا فقط موز و توت فرنگی

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۵ ماه پیش

      با هر میوه ی که دوست دارید

      پاسخ