طرز تهیه بستنی خانگی خوشمزه با ثعلب و خامه مرحله به مرحله

بستنی خانگی

یکی از جذاب ترین خوراکی ها دنیا می باشد که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید بستنی تاریخچه بسیار قدیمی دارد در سال ۶۲ قبل از میلاد نرون امپراطور روم نگهبان های خود را به بیرون شهر می فرستاد تا برایش یخ و برف بیاورند سپس برف را با عسل و میوه های پوره شده مخلوط می کرد یا بر اساس شواهد دیگری اسکندر مقدومی علاقه شدیدی به بستنی داشته است. پایه اصلی بستنی، شیر و خامه است و به خاطر همین موضوع بستنی دارای زیادی کلسیم و فسفر و ویتامین A و ... می باشد. بستنی خانگی می تواند برای بچه ها بسیار هیجان انگیر باشد و آنها را شگفت زده کند. تهیه بستنی در منزل به سالم بودن آن اطمینان خاطر می بخشد. برای تهیه بستنی خانگی شما نیاز به ثعلب دارید، ثعلب باعث قوام بخشیدن و محکم شدن بستنی می شود پس حتما آن را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی بستنی خانگی با طعم وانیل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر پر چرب۱ لیتر
خامه صبحانه۱ پاکت
ثعلب۱.۵ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه

طرز تهیه بستنی

1مرحله اول : مخلوط کردن مواد

ابتدا شکر و ثعلب را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. شیر و خامه را با هم مخلوط کنید و داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید.

2مرحله دوم : افزودن ثعلب به شیر

شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد حتما در حین جوشیدن هم بزنید تا شیر ته نگیرد وقتی به جوش آمد مخلوط شکر و ثعلب را طی ۳ مرحله به تدریج به شیر اضافه کنید و هم بزنید.

3مرحله سوم : افزودن وانیل

وقتی شیر روی حرارت است باید مدام هم بزنید و اصلا از پای گاز نرید چون ممکن است شیر سر برود کار جوشیدن را ادامه دهید تا مخلوطمون غلیظ شود وقتی به این مرحله رسید وانیل را اضافه کنید و تا ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید سپس از روی شعله برداشته و بگذارید تا کمی خنک شود.

4مرحله چهارم : فریرز کردن بستنی خانگی

مخلوط بالا را در ظرفی بریزید بهتر است ظرف فلزی باشد سپس داخل فریزر قرار دهید و هر ۱ ساعت یکبار آن را خارج کنید و با چنگال یا همزن خوب بزنید تا مخلوط شود این کار را ۶ بار تکرار کنید تا بستنی شکل بگیرد اگر این مراحل را تکرار نکنید بستنی کیفیت لازم را نخواهد داشت و شیر یخ می زند. بعد از ۶ ساعت بستنی خانگی ما حاضر است می توانید آنها را اسکوپ زده و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی خانگی

  1. می توانید با روش فوق انواع میوهای پوره شده را اضافه کنید تا بستتنی طعم داری داشته باشید.
  2. می توانید از انواع مغزها در داخل این بستنی استفاده کنید.
  3. بجای شیر می توانید از شیرعسلی نیز استفاده کنید.
  4. حتما در ریختن ثعلب دقت کنید که بیشتر یا کمتر نریزید زیرا باعث خراب شدن بستنی می شود.
  5. شکر را نیز نه زیاد نه یا کم کنید زیرا ممکن است بستنی نبندد.

همچنین ببینید 

 

از
21
دیدگاه

  • بستنی بند ۲ سال پیش

    یک لیتر شیر را به دمای جوش می‌رسانیم  یک قاشق غذا خوری پنیر خامه صبحانه بهش اضافه میکنیم و بهم میزنیم تند تند سپس یک لیوان و نصف   شکر پر میکنیم و با یک قاشق مربا خوری ثعلب در بشقاب  مخلوط کرده به آرامی به شیر درحال جوش که حالا با شعله کم در حال گرم شدن هست مخلوط میکنیم و همینطور با هم زن دستی هم میزنیم پس از یکی دو دقیقه وانیل که ب مقدار یک قاشق چایخوری پر از قبل آماده کردیم بهش اضاف میکنیم و بعد از یکی دو دقیقه دیگه یک پیمانه گلاب حدود نصف لیوان بهش اضاف میکنیم و آنقدر بهم میزنیم تا حالت فرنی شاید هم شل تر  بشه اشکال نداره ولی تا اون موقع بزارید روی شعله بمونه بعد از روی شعله برش می داریم میریزیمش توی یه ظرف فلزی تا سرد بشه روی ‌ظرف رو ی پلاستیک فریزر می‌کشیم  و میزاریم توی فیروز بعد یکی دو ساعت قبل از اینکه ببنده بیرون میآریم و چند دقیقه مخلوطش  میکنیم و به همش میزنیم تا شبیه تخم مرغ  هم  خورده بشه دوباره پلاستیک رو می‌کشیم روش و انتقالش میدیم تو فریز تا سه مرحله دیگه این کار رو تکرار میکنیم و میزاریم ت 10 ساعت بمونه تا کاملا ببنده بیرون میآریم و بازم با پشت دقایق فشار میدیم و بهم میزنیم  و با قاشق میکشیمش حالا دیگه شکل بستنی بیرون هست زیاد هم نباید بهم بزنیمش چون آب بشه

    پاسخ
    • مینا ۱ سال پیش

      سلام بستنی بند عزیز من تمام مراحلی که شما گفتید رو دقیقا انجام دادم اما اومدم مزه شیرینیشو چک کنم دیدم مزه به تلخی میزنه قشنگ طعم تلخی حس میشه علت چی میتونه باشه ؟؟

      پاسخ
      • محمد ۱۰ ماه پیش

        وانیل زیاد ریختی
        وانیل زیاد بستنی رو تلخ میکنه

        پاسخ
    • مینا ۱ سال پیش

      ی سوالم داشتم اگه بخوایم موز رو میکس کنیم با خامه توی یخچال فریز کنیم خورد کنیم داخلش بریزم مخصوصا موز بستنی رو خراب نمیکنه ؟ اگه میشه چه مرحله ای باید اضافه کنیم اگه نمیشه که هیچ ؟

      پاسخ