طرز تهیه بستنی گیلاس خانگی خوشمزه و آسان با عسل بدون ثعلب

دستور تهیه بستنی گیلاس

طرز تهیه بستنی گیلاس

 

بستنی گیلاس یکی از انواع بستنی های خانگی می باشد که در فصل تابستان همزمان با رسیدن گیلاس تهیه می شود. اگر شما طرفدار گیلاس و بستنی های خانگی هستید حتما این بستنی خوشمزه را در منزل تهیه کنید این بستنی نیز مانند دیگر بستنی های خانگی با ثعلب و بدون ثعلب تهیه می شود. اگر در خانه کودکانی دارید که بشدت بستنی را دوست دارند دست به کار شوید و این بستنی خوشمزه را برای آنها تهیه کنید. تهیه بستنی در منزل همیشه یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین کارها می باشد که با کمی صبر همراه است. بستنی گیلاس بدلیل داشتن گیلاس خواص و ارزش غذایی که دارد بسیار مفید است شما با خوردن گیلاس فشارخون خود را کنترل می کنید، به خون سازی بدن کمک می کنید، تسکین میگرن و برای سرماخوردگی نیز مفید می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی گیلاس با عسل و بدون ثعلب را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی گیلاس

  • گیلاس ۵۰۰ گرم
  • عسل ۲ ق غذا خوری
  • آب ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه بستنی گیلاس با عسل و بدون ثعلب

مرحله اول: آماده سازی گیلاس

ابتدا چوب گیلاس را خارج و با کمک هسته گیر هسته گیلاس را خارج کنید اگر شما هسته گیر نداشتید اشکال ندارد با کمک یک نی یا یک ماسوره خامه به راحتی می توانید هسته گیلاس را خارج کنید حالا گیلاس ها را داخل یک ظرف درب دار ریخته و برای ۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه گیلاس های یخ زده را به همراه عسل و آب داخل میکسر یا غذاساز ریخته و دستگاه را روشن کنید تا گیلاس خوب پوره شوند اگر دیدید به دستگاه میکسر خیلی برای پوره کردن فشار می آید و خوب نمی چرخد چند قاشق آب اضافه کنید در انتها اگر دوست دارید تکه های گیلاس درون بستنی دیده شوند چند گیلاس را از قبل خرد کنید و بعد از پوره شدن به گیلاس ها اضافه کنید.

مرحله سوم: استراحت بستنی

پوره گیلاس بدست آمده را داخل یک ظرف درب دار ریخته و برای ۶ الی ۷ ساعت داخل فریزر قرار دهید ولی باید هر ۱ ساعت از فریزر خارج کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا بستنی یخ زده نشود.

مرحله چهارم: تهیه بستنی گیلاس ساده

بعد از گذشت ۷ ساعت که بستنی کاملا خودش را گرفت از فریزر خارج و برای ۱۰ دقیقه در محیط آشپزخانه قرار دهید سپس با کمک اسکوپ بستنی را داخل لیوان یا کاسه های سرو بریزید و با سس شکلاتی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی گیلاس ساده و خوشمزه

  1. میزان افزودن عسل به میزان شیرینی گیلاس ها بستگی دارد و می توان کم و زیاد شود.
  2. به دلخواه می توانید از اسانس یا طعم دهنده مختلف در تهیه این بستنی استفاده کرد.
  3. اگر دوست دارید می توانید ۱ عدد موز را حلقه کنید و به همراه گیلاس ها فریزری کنید و بعد پوره کنید.
  4. می توانید بجای آب از شیر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه