طرز تهیه بستنی سه رنگ بسیار ساده بدون ثعلب و خامه در خانه

دستور تهیه بستنی سه رنگ

طرز تهیه بستنی سه رنگ

 

بستنی سه رنگ یکی از بستنی ها بسیار خوشمزه تابستانی می باشد که می توانید به دلخواه با میوه ها ترکیبی تهیه کنید. بستنی سه رنگ را امروز به ساده ترین شکل ممکن بدون نیاز داشتن به ثعلب و خامه تهیه می شود و شما با چند عدد میوه می توانید یک بستنی فوق العاده ساده و خوشمزه در روز های گرم تابستانی تهیه و نوش جان کنید. بستنی ها همیشه در همه فصل ها طرفداران خودش را دارد. شما می توانید بستنی ها را داخل قالب بستنی بریزید و یا در یک ظرف بزرگ ریخته و اسکوپ بزنید و داخل ظرف قرار دهید و با سس شکلاتی تزیین کنید. تاریخچه تهیه بستنی به سال ها قبل باز می گردد. اولین کارخانه تهیه بستنی به سال ۱۸۵۱ در مریلند کار خود را آغاز کرد و تبدیل به یکی از خوشمزه ترین دسر های دنیا شد. تنوع مدل ها در بستنی بسیار زیاد است و در انواع شیک و آبیموه ها و یا دسر کاربرد دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی سه رنگ بدون ثعلب و خامه را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی سه رنگ

  • موز ۵ عدد
  • عسل ۹ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۱.۵ ق غذا  خوری
  • توت فرنگی ۱۰ عدد

طرز تهیه بستنی سه رنگ بدون ثعلب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا موز ها را پوست بگیرید و‌ حلقه کنید. توت فرنگی ها راشسته و برگ سبز آن را جدا کنید و برش بزنید. موز ها را داخل ظرف دربسته قرار دهید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند، توت فرنگی را نیز به همین روش برای ۱ الی ۲ ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه رنگ اول بستنی

موز‌ یخ زده را به سه قسمت تقسیم کنید. یکی از قسمت موز ها را با توت فرنگی و ۳ ق غذا خوری عسل داخل مخلوط کن بریزید تا مواد میکس و پوره شود. مخلوط بدست آمده را داخل ظرف بریزید و درب ظرف را بسته و در فریزر قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه رنگ دوم بستنی

برای تهیه رنگ دوم باید یک قسمت دیگر موز ها را با ۳ ق غذا خوری عسل میکس کنید تا موز پوره شود. این مخلوط را در کنار بستنی رنگ اول بریزید و در فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه بستنی سه رنگ

برای تهیه رنگ سوم آخرین قسمت موز را با ۳ ق غذاخوری عسل و پودر کاکائو خوب میکس و پوره کنید. قسمت سوم را در کنار دو رنگ دیگر بریزید و برای ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس اسکوپ بزنید و با سس شکلاتی و یا برش میوه موز و توت فرنگی و نان قیفی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی سه رنگ بسیار ساده و خوشمزه

  1. می توانید به دلخواه مقدار عسل را باتوجه به شیرینی میوه مورد نظر کمتر بریزید.
  2. می توانید از میوه ها برش بزنید و به صورت خرد شده نیز در بستنی استفاده کنید.
  3. می توانید از نواع مغزیجات نیز در تهیه بستنی استفده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه